AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.107

CD-spelare till E39 -97

Iradj
Det sitter en kasettbandspelare/radio i min 520i från -97. Tanken är att byta denna mot en CD/radio. Detta genererar följande frågor:

1) Sitter allting ihop, dvs radio och bandspelare är i samma paket, eller kan man bara byra ut bandspelardelen och fronten som ju täcker båda delarna?

2) Var och hur får man tag i bra begagnade sådana delar?

3) Finns det någon vänlig själ där ute och trycker på ett sådan paket som jag behöver skaffa?

stefannorr
Gå på sökfunktionen här uppe och skriv in stereo and byta så har du massor att söka på.
tu
125
tudor2
528ia -97
Hej.

Har precis bytt min bandare till cd och det utan problem.
1. Jag har buisness stereon och på den så är delarna separata(du kan alltså byta kasettenheten för sig), däremot så vet jag att det finns en enklare orginalstereo där allt sitter ihop.

2. Bästa stället att söka på är nog bland bilskrotarna www.bildelsbasen.se

3. Nog är jag vänlig, men tyvärr :-)

MVH
Thomas

Iradj
Tack för de tipsen. Har kollat och fått lite mer insikt, men är inte riktigt säker på vad som gäller än.

Tudor2: Det som sitter i nu är en Reverse RDS. Innebär det att jag har "den enklare" modellen?? Och i så fall så måste jag byta hela paketet?! ... det vore ytterst trist, för ett nytt sådant paket kostar 4995:- på BMW.... men men, som farbror Barbro brukade påpeka "det finns inga genvägar till det perfekta ljudet" =)

Tacksam för fortsatt vägledning och flera tips!

/Iradj
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hej, jag har gjort det du pratar om. (reverse till business cd)
Du maste byta hela paketet.
Du maste aven kopa en kabel pa BMW som du far ansluta och greja med.

Jag kommer att skriva en mek.guide om det nar jag kommit hem fran semestern.

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
Reverse är den s.k enklare stereon, sammanbyggd osv. En klen tröst kan kanske vara att även om du hade en Business och ville byta från kasett till CD så är det samma pengar ungefär. Det är hela stereon (inkl radio) som byts, det som blir kvar (till skillnad mot Reversemodellen) är MID-panelen, den betjänar mycket annat än bara radio/stereo.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.