|
|
|
|---|---|
|
Kommer inom det närmsta året förmodligen byta mitt avgassystem(E34).Vill byta från grenrör o bakåt o satsa på dubbelt 3" inkl dubbla sk "racekattar"...Hörde med "Raka rör" o allt som allt så landar kalaset på ca 15-16" ink kattarna,inte så farligt...Däremot sa killen att dubbla 3" kunde bli alltför högljutt,nån som har erfarenhet??Vill ja ha lite mer ljud så att säg men inte så mycket att man inte står ut på längre färder...En annan fråga,var sitter lambda sonden,o hur många finns det på en 3.8??Borde väl bara vara en.Jag antar att det är lika bra att byta somden med när man ändå är i gång... Finns det risk för att motorn går dåligt pga 3" systemet,dvs att det krävs en mappning för att den ska gå bra sen?? | |
|
Kan kanske svara lite på första frågan. Jag har själv supersprint (Länk inhandlat här Länk. Jag kommer inte ihåg hur grova rör det är, men ljudet är verkligen kanonfint. Har dock faktiskt även med detta system fått lägga in extra dämpmattor, pga. av att det blev en smula tröttsamt att åka långt (det uppstår nämligen en dov "resonans" av systemet, aja inte så farligt men ändå). Så jag skulle iaf akta mig för att sätt ditt för grova rör, då detta enligt mitt tycke lär förstöra bilen. mvh axel |
|
|
Kan kanske svara lite på första frågan. Jag har själv supersprint ( Länk inhandlat här Länk ) Jag kommer inte ihåg hur grova rör det är, men ljudet är verkligen kanonfint. Har dock faktiskt även med detta system fått lägga in extra dämpmattor, pga. av att det blev en smula tröttsamt att åka långt (det uppstår nämligen en dov "resonans" av systemet, aja inte så farligt men ändå). Så jag skulle iaf akta mig för att sätt ditt för grova rör, då detta enligt mitt tycke lär förstöra bilen. mvh axel |
|
|
Lambdasonden sitter i katalysatorerna. Varför inte testa ett Eisenmann system? Främre och bakre burken ger ett lagomt högt ljud. Tror det finns hos ett företag i Hallsberg, har glömt vad det heter för tillfället dock. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Hd91:Det finns alltså TVÅ lambdasonder,en i varje "katt"???Ska jag ha Eisenmann så lär ju bara sista biten kosta över 10",o så nya "kattar" till de så närmar man sig de 20" eller mer därtill,lite FÖR mycket...Fast jag behöver ju inte byta kattarna iofs för de hänger nog med ett tag till skulle jag tro men men... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Lambdan(finns bara en) sitter i crossover delen precis innan kattarna. /John |
|
|
m femman har rätt den sitter i crossovern å det är en lamdasond men ja vet inte hur det e på 3.8an pezen varför finns det inte powerflex till e34=(( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.