|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Körde i godan ro mot hissinge island, helt plötsligt så hostar det till, hon börjar gå ojämt. Svänger av motorvägen stoppar bilen, sedan startade hon inte igen. Pillade lite under huven, gjorde egenteligen inget. Så efter en timme tänkte jag ge upp, då startade hon helt plötsligt...? Då ska tilläggas att startmotorn har funkat hela tiden, bara det att hon inte tänt. Nu har hon startat och gått utan protest i två dagar?? Någon med en smart ide. Jag hatar sådana här problem som löser sig självt.. Primus Motor. | |
|
Förstår dig så väl... =) Nåt glapp nära tändspolen kanske? Mvh |
|
|
Bränslepumpsreläet, hade liknande sympom på min E28. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kanske begynnande oxid på div elkontakter?...T.ex. lmm,gasspjället.. Även def fördelarlock o rotor kan vara en tänkbar felorsak,hänt mig med liknande felsymptom. Hostade till för att stanna,sedan gick den perfekt ett tag innan det började j****s igen. Mvh Janne. |
|
|
Kan vara bränslepumpsrelät som har oxiderade kontakter. Eller igensatt bränslefilter, jag har råkat ut för liknande symptom som berott på igenslammat bränslefilter (två olika bilar, bägge gångerna efter att ha hällt i sån där spridar-rengöringsgoja i tanken...). /// Gunnar E. |
|
|
Trevliga och tänkbara orsaker alltihop. Bimsan har fungerat felfritt ytterligare en dag, konstigt. Dock så har jag redan påbörjat operation kontaktrengöring... Hoppas vid alla nådiga bil helgon, om det nu finns några, att det inte händer igen. Det är inte sådan spänning som mitt liv behöver. Framför allt inte på motorvägen... Simma lungt Primus Motor. |
|
|
hade samma fel på min 318is tvär dog ibland kanske 1-2 ggr per år. startade sen alltid efter någre seks nötande med start motorn.böt relät felet var borta i flera år.sen tvär dog den helt en dag och gick inte att få igång..det var bränsle pumpen som sagt adjö för gott.enl verkaren på min Bmw verkstad är det vanligt att pumpen är dålig när det börjar gå bränsla pumps relän. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.