|
|
|
|---|---|
|
Hej och hallå! Har problem med bensinläckage på min 535. Har läst de flesta inlägg som finns här men tycker inte att de stämmer riktigt med mina symptom. Det har iofs läckt lite från ovansidan på tanken tidigare som runnit ner på yttersidan av tanken och ibland droppat lite på backen. Men igår upptäckte jag att det droppade någonstans framför tanken, nästan över drivaxeln!? Vad är det som kan läcka där, går det rör eller slangar fram till motorutrymmet? Det värsta var att när jag startade bilen imorse och kollade så droppade det dubbelt så mycket som när motorn inte gick. Verkar alltså läcka på trycksidan!? Hur jobbigt/krångligt är det att åtgärda detta och vad kan behövas? Lite trist att man är ute på jobb och inte kan ta det i lugn och ro hemma. /Hanpe | |
bustorp |
Jag vill minnas att pump o bränslefilter sitter strax framför drivaxeln på hö sida. Droppar det mer när du har tändningen på så läcker det säkert efter pumpen någonstans. kolla så fort du kan för sådant läckage kan bli ödesdigert ganska fort. Du kan ju bli utan bränsletryck nästan när som helst. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Plocka ner tanken går ganska fort på en E28. Om man tömmer den först... Kolla i bagaget. Om du lyfter på bottenklädslen så finns där en svart fastskruvad lucka till höger. Lyft bort den och kolla om du kan se läckan där. // Anders |
|
|
Hej! Bränsleslangarna spricker sönder efter några år av "utsatthet". Jag brukar byta dessa vid bränslefiltret/pumpen när jag byter just filtret. Bl.a. vid bakaxeln så går det slangar(kring pump och filter)...Sedan tar rören över fram till motorrummet. Hade en 528i E28 en gång där bränsleslangen på just pumpens trycksida for(vid bakaxeln)....Som tur var så hände det 100meter från en mack så det ordnade sig med slang tämligen omgående :) Kostar nästan ingenting om det bara är slangdefekt,ett par slangklammer + lite slang...Tänk bara på att skydda ögonen/huden och var förutseende vid ditt byte,bensin läcker alltid ut vid slangbytet... Ibland så finns ett visst tryck kvar dessutom.. Angående ditt läckage kring tanken, så är tankbyten på E28:or ett ganska vanligt "mek" pga rost.. Mvh Janne. |
|
|
Tackar för svaren! Blir till att besöka en mack för upphissning snarast med andra ord. Låter ju bra iofs att det finns slangar därbak, hoppas på nån av dem ;-) Mvh / Hanpe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.