AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
957

Kupèfläkten funkar inte...

M.
8
M.S
750iA -95
Cosmossvart
Hejsan!
Kom ut till min e38 750 imorse och kupefläkten ville inte va med. Har kollat säkringarna i motorrummet men ingen ser söndrig ut.
Vad kan det vara för fel...???

//M.S
M.
8
M.S
750iA -95
Cosmossvart
Hej igen!
Ingen som har någon aning om vad som kan vara fel på kupèfläkten...???

Hälsning M.S
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Finns mycket om just E38 på sidan www.E38.org,kollat där?

Även fast dem(säkringarna) ser hela ut så kan det ändå vara vits att byta ut dem...Att riva instrumentbrädan(för koll av fläkt) utan att vara 100 på att säkringarna iaf är hela är ju ingen "hit" direkt.

Mvh Janne.
M.
8
M.S
750iA -95
Cosmossvart
Ok, tack ska du ha Janne....

Det ska finnas ett litet relä/fläktmotståd till fläkten.. Finns under mekartips här på sidan. tror det va under e34 men det sitter likadant på våra bilar.. Det är antingen det eller ac-enheten..

Go
3
Gottfried
730i- 93
En mycket kunnig BMW-reparatör hävdar att det kan räcka med att slå till hårt på instrumentbrädan så går fläkten igång. Ett rätt så vanligt fel tydligen.
M.S Ett bra tips o ge att du mäter alla säkringar för min kupe fläkt funkade inte på min 735, men efter mycket kollande så mätte en släkting på säkringarna o hittade felet.Man såg inte med blotta ögat att den va trasig.Jag hade den inlämnad för detta fel o de kunde inte hitta nått :) o iofs så såg inte jag heller att den va trasig heller :).Annars så finns det en jätte bra länk här på mekartips! MvH Benny....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.