|
|
|
|---|---|
|
hej skulle byta locket till filterburken (har skaffad en i krom). precis innan jag började skruva av den såg jag att på det stora "muttern" som man ska ha skiftnyckel om finns det en liten pil och text 25nM. Det slog mig att man kanske ska använda något specialverktyg till detta? Momentnyckel eller sånt? någon som vet? man vill ju inte göra någon åverkan genom att bara skruva av innan man frågar... | |
| Skruva av den kan du ju göra. Det är ju när du drar åt den som det är i så fall viktigt att du drar den med rätt kraft. | |
| tack Anders. det slog mig nu oxå... | |
|
Var köpte du locket nånstans? /PG |
|
|
Läs denna tråden: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: tack för den tråden. Men det verkar vara annat lock på M52TU. Den har liksom inte en ihållighet ditt man sätter i nyckern utan det verkar gå med vanlig hylsa av rätt storlek. eftersom jag inte har moment nyckel så ska jag i kväll svänga förbi en verkstad för att låna verktyget i någon minut. pgr69: köpte original hos BMW och lämnade för kromning. Ron stygar hade såna lock till salu då var ytterskiktet av plast bortskrapade och aluminium polerad. han tog 99USD för det. Min kostade en 50 lapp hos BMW och kromningen gick på 200. |
|
|
Z3c: Var lämnade du in ditt för kromning? /PG |
|
|
låter snyggt , det går inte att blankpolera ? ///MVH TONY |
|
|
phiber: det verkar vara ett helvets jobb för så liten del. pgr69: jag återkommer med lite mer info om det snart. ska försöka förhandla lite rabbater åt BMW Z klubben först. ska tillägga att nu sitter den på plats, lånade en momentnyckel i tisdags och det ser klockrent ut. matchar perfekt den andra kromade "detaljen". oxå om nån ska behöva skruva ut den så behöver ni en 36mm hylsa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.