|
|
|
|---|---|
|
får min nya M3a på onsdag å däcken är blank slitna.. har tittat på Bridgestone Potenza S03. Kleber och Barum däck har ni något förslag lr egen erfarenhet.. för mig är livslängden bland d viktigaste å dom bör ha hastighetsindex upp till i varje fall 270.. hjälp mig å hitta rätt i däck jungeln | |
|
Jag har Bridgestone Potenza S03 runt om på min och är väldigt nöjd! Har även provat Uniroyal Rainsport som har ett underbar grepp i regn o även på torrt underlag. Det viktiga med dina däck på M3:an är att för bästa balans osv är att du har samma fabrikat fram och bak. Lycka till! Mvh BJÖRN No body realy dies..... |
|
|
vet du hur länge såna Bridegeston S03 däck håller?? bor nere i tyskland å jag kan köpa dom här för 6000kr komplett 225/45 17 fram 245/40 17 bak |
|
|
Njae det vet jag inte men inget däck jag har haft på min bil håller längre än 1000 mil. Men mina framdäck har suttit på nu i 800 mil samt en banträff på knutstorp och ser fortfarande väldigt bra ut så det verkar vara ett stryktåligt däck. 6000:- är ett bra pris då dom ligger på 2200-2700:-/St beroende vart du handlar. Bara o köpa o se nöjd ut! Mvh BJÖRN No body realy dies..... |
|
| Kör man en M3 så ska man ha ordentligt gummi på bilen, dessa däck har i regel en mjukgummiblandning som håller något kortare än däcket man skulle monetera på en 520. Mycket kan du påverka själv genom körstil. Gå in på däckonline dom har länkar till lite däcktester. Dessutom finns det mycket information på forumet om du söker lite. Men S03 är ett bra däck. Bra pris det är nog inte så mycket att tveka på. | |
|
Bättre lite kortare livslängd och bra grepp än tvärt om. M3:an är oduglig och köra med dåligt grepp i däcken. Det ryker mest vitt och kurvtagningen blir väldigt bred =) Roligt ett litet tag men man tröttnar snabbt. Mvh BJÖRN No body realy dies..... |
|
|
ok.. låter som d blir ett par bridgestone.. är min första bmw så jag vet ju inte riktigt hur dom reagerar på olika däck. ser fram emot många sköna mil i min nya m3a. |
|
|
glömde säga att min pappa som bor i sverige å har däckverkstad kunde inte ens köpa dom så billigt från sin däck grossist.. vill ni köpa billiga däck i tyskland kolla in www.reifen.de |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.