|
|
|
|---|---|
|
Har kollat under bilen på ena sidan är drivaxeln radiellt glapp när bilen är upphissad.. På ena sidan är den stumm och på andra sidan går den att rucka ungefär en centimeter.. Jag är väll nästan 100 procent på att det är det som gör att jag känner vibrationer vid mycket gas på låga varv.. Vad behövs byta då?.. Lämnar inte in bilen på nån firma etc så sånna förslag undanbedes :P.. Nån som varit med om samma sak?.. +++++ beggz +++++ | |
|
Behöver hjääälp ;>.. +++++ beggz +++++ |
|
|
Drivknutar? hela driv axeln? *För att du älskar att köra* |
|
|
behöver man byta allt? :d +++++ beggz +++++ |
|
|
Det beror på, den inre knuten går att byta separat. Är det den yttre så måste man byta hela axeln eller bara köpa en yttre knut som då sitter fast på axelstumpen. _______ //Niklas |
|
|
Skulle kolla upp silentblocken, hade samma symptom på en kompis bil.. bytte silentblock samt satte i en bult i hardy-skivan (fattades en) och då försvann vibrationerna. Tvivlar starkt på drivaxel-teorin då jag aldrig vart med om drivknut eller drivaxel problem på nån av mina E30 och det har vart allt annat än lugn körning med dom. // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
Läst lite fort igen, men om det är spel i knutarna är ju enkelt att kolla. Håll fast kardanen och rucka på drivaxeln, så känner du om det är knuten eller baxaxelklumpen som är dålig. // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.