AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.486

Innomhusöverdrag för m coupé

Sida 1 av 2
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Hejsan, jag vill köpa ett överdrag för att skydda min nya m coupé från damm. Har hört att BMW säljer egna sådana, vad kostar ett sådant för en m coupé?

Alla jag hittar på diverse svenska webplatser och bilfirmor verkar vara av galon eller liknanade, men jag vill ju ha något i bomull, eller något annat som släpper igenom fukt och är mjukt.
.arvid.:

Har ingen prislista på Z men väl en på 3an:

Limo,Coupé,Cabrio:149Euro enligt den senaste prislistan Bmw orginal från Tyskland nu kan det skilja lite på den Svenska/Tyska men det ger dig en finger visning
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Kollade priset på deluxe varianten hos Bilcentralen i segeltorp igår, kostar 1900 Kronor, men dom har inget på lager utan det är levtid upp till 2 veckor tror jag det var.
Det var till en Roadster.

Mvh
PG
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Tack för svaren, beger mig nog till min lokala BMW-handlare imorgon och kollar med dem...
Vad innebär deluxe? Är det fortfarande ett dammskydd då, eller är det regnskydd då också eller?
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Deluxevarianten innebär ett mjukt luddlager som ligger an mot lacken.
Dom har även en budgetvariant men den rekommenderades inte ens av säljaren.

Deluxe varianten är gjort för utomhusbruk.

/PG
här har du lite mer i detta ämne: Länk
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Var förbi Bilcentralen ute i Nacka, och de sa att den enda kapellversionen de hade var en galonversion för utebruk. Den skulle gå på 2000kr jämnt för en z3 coupé.

kikade här Länk de verkade vettiga. Ett class överdrag verkade schysst. Eller kanske ett vadderat ;)
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Hmm pratade just med en polare och han sa att han blivit rekomenderad att _absolut_ inte köpa överdrag till sin supra. Damm skulle obevekligen komma in under överdraget, och allteftersom tiden går så skaver dammet mellan överdraget och bilen och lacken skadas.

Gäller detta bara galonversioner, eller är kapell något att akta sig för?
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
z3c 4 ever: intressant läsning. Blev det något överdrag? Om så vilket blev det och hur fungerar det för dig?
eF
900
eFx
520d Touring -09
Har du mycket plats kan du ju bygga en bur i trä och klä den med plast och sen bara göra en dörr på buren eller lyfta den över bilen. Coupén är ju inte sådär rysligt stor ändå..

/eFx
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Det är ju en tanke, men det är mycket smidigare att ha ett kapell, det sitter ju liksom fast på bilen och "försvinner" när bilen inte står i garaget. Beställde just ett överdrag från CC trading ( Länk ) Återkommer när jag vet hur bra eller dåligt det passar.
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Har köp ett beggat "deluxe" kapell.
Skall få hem det i dagarna.

/PG
.arvid: jag köpte en men hade inte mycket glädje av den. efter första natten hade jag vikt den fint och lagt vid elstolpen och åkte i väg. den fick jag aldrig se igen ;-(
men generellt så stämmer inte dessa gamla skrönor om att lacken repas. moderna överdrag har mjuk insida som inte skadar lacken även vid blåst och har bra passform om man köper till speciell bilmodell så det fladrar inte.
Även med dem gammla och av universal modell får man göra en avvägning: är det bättre med acid rain och solstrålar samt snö?
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Tja, för mig blir det inte så mycket regn, sol eller snö. Det som blir är damm från ombyggnad i garaget. Well, vi får se hur dammskyddet funkar...

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Måste inte bilen vara väldigt ren för att inte skada lacken, dvs en utomhusvariant är ju helt värdelös och en inomhus fungerar bara under vinterförvaringen..???

/Caspar
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Jo, om bilen är skitig vill man nog inte dra över den, men bilen används inte som bruksbil (har en volvo ockås) och kommer nog sällan ställas undan smutsig.

Well, nu har jag fått överdraget och det passar jättefint. Smart liten stropp att fästa i bagageluckan så att man enkelt kan dra över överdraget. (se bilder)

Länk
Länk
Länk
Ja
760
JanF
530i-93
Att ha kapell utomhus är bara skadligt. Kondens osv. Men bilen måste också vara kliniskt ren innan det sätts på annars blir det ju som att sandpappra bilen, särskillt om det blåser lite ute.

Står den inne i garage och man vill skydda mot dam så funkar ett gammalt lakan bättre. Skyddar mot dammet men samlar ingen kondens.

Ibland är det enklaste och billigaset bäst.
Arvid:
gratulerar till din nya bil. Såg den här på forumets annonssida och måste säga att jag blir en smula avundsjuk. Letade länge efter en fin alpinvit Mcoupé utan framgång. Nu hittade jag istället min så jag skall inte klaga, men är nyfiken på att få se den vita "close up n´ personal"..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
JanF: Nog tycker jag att överdraget jag köpt funkar bättre än ett lakan allt.. Visst, det är en bit dyrare, men det sitter mycket bättre än jag någonsin skulle få ett lakan att göra (om jag inte sydde om det, och då skulle jag ju ha arbetat igen de pengar jag tjänat på att välja lakan.
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Jo, en nackdel med överdraget. Det finn inget hål för antennen. Den trycks ner av överdraget vilket kanske inte är helt lyckat. Får fixa ett hål för den tror jag...
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
mbolo: Tack =) Jag skall till z-träffen här i Stockholm imorgon. Så om du finns här i närheten kan du ju svänga förbi.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.