|
|
|
|---|---|
|
Har kikat på en 318is 16v -90 jag e lite intresserad av. dock så var den "glapp i ratten"... när man står stilla kan man dra den ca. en decimeter åt varje håll innan den tar... känns de som iaf. när man körde bilen känndes det också, men inte lika mkt. vad kan de va som e fel/slitet? har E30 en "styrsnäcka" som man kan dra åt precis som E28? eller finns det nåt annat typ fel? om det är så att man måset byta styrväxeln, passar då en begagnad från vilken E30 som helst? tacksma för hjälp... /Jonas | |
|
hade samma fel fast inte lika märkbart på min e30, och där var det glapp i styrväxeln...rätt så naturligt då bilen hade gått 21000 mil..men så mycket glapp som du skriver skall där inte vara! vet inte om det finns någon styrsnäcka som går att spänna dock... MVH Johan K |
|
|
bwnfreaken: hur löste du problemet då? nån annan som har nåt förslag på fel? /Jonas |
|
|
Jag hade nog bytt styrväxel. Det är som jag förstår samma på samtliga E30 förutom M3. Det ska inte vara svårt att byta, några skruvar "bara". Det lär finnas att stort utbud på skroten. /Anton |
|
|
har bytt styrväxel damasker på min vinterbil (renault 19) å där v de trångt å hemskt.... kanske lättare å byta på en E30... men om de e styrväxeln så borde de ju gå å byta bara en deli den... hela skiten borde ju inte va "glappt"... eller? /Jonas |
|
|
E30 har en styrväxel som är grymmt lätt att byta, för att inte säga oförskämt lätt att byta. =D. Har för mig att det är 2 st skruvar som håller fast styrväxeln och sedan några få rör-anslutningar för servooljan. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.