|
|
|
|---|---|
| Jag har en 325:a -87 som är turbokonverterad. Har laddat ca 0.5 bar nu ett bra tagoch det har funkat fint. Tänkte nu höja till 0.7 bar.. Håller det? Har sänkt kompet till 8:7 och kör med Smt6 och 380cc spridare, 9000ic, Td04-16T. Har backat tändningen 10 grader vid max ladd och kunde inte höra några spikningar vid 0.7. Vet att M20 är ganska så spikningsbenägna och tänkte att den kanske spikar ändå. Är det nån som kört med nått liknade och fått det att hålla ihop? | |
|
Haha.. Har kört med EXAKT samma uppsättning, men jag hade inte kompsänkt. Nu vet jag ju inte hur dina mappar ser ut i SMT:n, men jag körde 0,7-0,8 bar länge och hårt. Det höll kanonfint, men jag blev lite övermodig och höjde laddet till 1 bar utan att följa med riktigt med bränslet (tror jag) och blåste då toppackningen. Dock så fick jag inte SMT:n att backa tändningen mer än 8 grader som max (-8 i mappen). Hur har du gjort för att backa mer? 0,7 med din som är kompsänkt tror jag inte blir några problem. Kolla bara så lmm inte bottnar. Spänn fjädern lite i så fall. /Andreas |
|
|
öhh, såg lite fel förut. Tyckte det stod att du sänkt kompet till 8:1, men du menar väl 8,7:1? Borde ändå inte vara några problem med 0,7 tycker jag. (Nån annan??) ps. jag använde prog. bränslereg. också. /A |
|
| Hej! Hur har ni grabbar gjort med slangen som går till tomgångstabl-ventilen på era turbobilar..? koppla den till tryckröret innan spjället eller innan turbon? | |
| Man får ändra hur mycket man kan sänka och öka tändningen under global settings. Stämmer att jag kör med ca 8.7:1 i komp. Tror inte heller det ska va några problem att fortsätta ladda 0.7. Bara man hänger med med soppan och tändning som sagt.. | |
Davve cab |
Jag laddar 0.8 med min och det fungerar jag har en t18 turbo smt6 380cc spridare och den håller..jag känner en kille som laddar 1.5 med ett holset monster på orginal komp ;) |
|
Petri: Koppla den till tryckröret innan spjället, eller så sätter du den i samma anslutning som vevhusventilationen satt på spjällhuset. Gör du så så blir ju tomgångsmotorn som en "bypass" över spjället och det är ju syftet med den. Jag kör så och det ha funkat bra. Tar jag bort tomgångsmotorn/ventilen och pluggar anslutningarna så får jag taskig tomgång. |
|
| Tack för det Talwar! :) | |
| Förresten Talwar,vet du om nån i Vås-området säljer spiralslang,typ till inlopp-turbo (60mm)..? Jag har försökt med GIK men dom är så upptagna och tutar upptaget hela tiden! | |
|
Petri: Bygger du turbo-bimmer i V-ås? Läge för ett studiebesök kanske ;) |
|
|
Spiralslang.. Nää, kanske nån ventilationsfirma. Brukar man inte använda sånt när man installerar frånluftstorktumlare bl.a.? Men du ska inte ha det som tryckslang va? |
|
| Alla hydraulfirmor har sånt... | |
| jag måste passa på och fråga en sak till er här som kör smt6. ni som skrev här att ni kör smt6 och 380cc spridare, vilket är ungefär dubbelt så stora som orginal, hur har ni gjort med bränslet. om man kör med samma bränsletryck som orginal så borde den ju få nästan dubbelt så mycket bränsle som den behöver innan man får upp något laddtryck. styr ni då genom smt6 så att spridarna öppnar typ halva tiden mot orginal, eller hur går det till? | |
|
Precis... Jag har sänk basvärdet för öppningstiderna i global settings. På så sätt så flödar det mindre över hela registret, sen ökar man i mappen där man vill ha mer bränsle. /A |
|
|
Talwar: Funkar det bra? --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
ja, det tycker jag. Siktar man på lite högre effekt så ska man nog försöka komma bort från motronicen. Men jag har varit helnöjd med mitt hittills. Kanske hade strax under 300 hk som mest. För min del blir det att bygga MS till hösten. |
|
| Talwar: Inte som tryckslang...slangen mellan Lmm och turbo!...Jo du får gärna titta ut till garaget nån dag...håller till ute på landet mellan Vås och Sala...Jag har säkert frågor om SMT6 på lager oxå.. ;) | |
|
HAHA.. Jag bor mellan västerås och sala. Skicka gärna ett mail om var man hittar dig. /Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.