AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
985

Centrallås... IGEN!

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Jahapp, då var det dags igen. C-lås motorn pajade ihop för några dagar sedan. Denna gången var det på förardörren (bytte på andra sidan i höstas...)Som tur var är det 1 månad kvar på garantin så jag slapp ju betala själv, även om det bara kostar 1500:-. De hade alla grejer hemma på verkstan och dom upplyste mig att det är ett mkt vanligt fel på alla modeller, det är alltså inte ett specifikt Z-problem.
Tycker att det är riktigt dåligt att byta bägge dörrlåsen på en bil som är 4 år gammal och har rullat knappt 6000 mil.
Z3c4ever: hade du också bytt på bägge dörrarna?

/B
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Hur uppträder symtomen é den bara tendöd eller klickar det eller vaddå?

/PG
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Helt död! Låset fungerar dock utan anmärkning. Det är bara själva centralfunktionen som falerar och det går inte att låsa upp med fjärren.

/B
MF
37
MFL
BMW Z3 1.9 Roadster
Usch vad tråkigt att behöva byta c-låset TVÅ gånger med så kort varsel, jag lider med dig!
/Mfl
det är vad jag sa i en annan tråd (för vilket jag fick mycket skit):
dem elektriska komponenter på USA gjorda bilar av dålig kvalité.
c-lås, airbag sensorn, fönster hissar, LMM. det är typiska fel som drabbar Z3an.
Eftersom det kan inte vara specifik fel på just dessa delar, allt görs ju efter BMW specifikationer och är säker beställda i stora mängder till flera modeller i flera länder från samma underleverantör, så kan jag inte annat än dra slutsatsen att det rör sig om dålig mekanisk kultur i USA. Lagring eller installation i Spartansburg måste vara boven!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.