|
|
|
|---|---|
|
Hej vart erbjuden en 525i för ett bra pris, dock är motorn kass, har sökt på blocket å hittat en del motorer framförallt m30. Sökte här men hittade inte den info som jag ville ha så jag får väl fråga... 1, går det att använda motorn(samt låda) från en 528 (e28) i 525 e34 å vad måste ändras då? 2,vad bör en 525 motor alt. 528/535 motor kosta? tack på förhand | |
|
1. det går, men du måste nog ha oljetråget från en e34 (tippar jag på) videre passar inte växellådan och du måste även ha motorfästen från e34 med M30B35 motor (535) sen boxar och kabelstam. 2. 525motor kostar allt från 5000-15000:- beroende på skick och miltal, jag fick tag i två motorer på skroten när jag köpte min 525:a, en för 5000:- och den rasade efter 2km så jag fick pengarna tillbaka för den och nästa motor jag kom över (nyligen renoverad med ny kam) kostade 7000:- // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
Jag bytte motor på min förra 525:a och satte då i en helrenoverad motor och gav 9500:- för det inkls. byte av motorn!Firman tog ju då min gamla motor därav det låga priset... BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.