|
|
|
|---|---|
|
LÄmnade in Pärlan då AC lade av till Accrediterad service. Magnetkopplingen gett upp enl felsök. Byte kompressor och torkfilter samt diverse påfyllnad mm 9700 SEK. Får muntligen att de gått igenom systemet och allt nu ok. Efter ca 30 minuter slutar AC att kyla. "kompressorns vulk släppt" konstateras efter återbesök. Kan bero på att de mätt upp "högt tryck i systemet" "Kan vara en backventil eller kondensorn som ger höst tryck och då får kompressorn jobba hårt" Kompressorn skulle enl uppgift vara en fabriksrenoverad utbytes-kompressor av samma fabrikat som den som satt i. Nu är då frågan. Om man kontrollerar ett AC system, kollar man då inte tryck mm, så följdfel inte uppstår? Är det en backventil? Jag har ingen aning hur ett AC fungerar rent praktiskt. Behöver kött på benen för att kunna diskutera och förstå en rimlig nota på detta. All info av intresse! Någon mer som upplevt detta med "hlgt tryck"? | |
kurremurre |
sök på ac strul |
|
Rimlig nota för din del blir i vilket fall NOLL! Är ju dom som gjort en tavla eller har jag missat något? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.