|
|
|
|---|---|
|
Söker värdering av 330i Cab, en ägare, sv-såld, uttagen Juli -02. *1100mil *16:9 navi *HK ljud *Beige nappa läder *Hardtop *17´ fälgar *DSC *Xenon *BC *Regnsensor *Aerodynamik paket Omlackad främre och bakre spoiler och höger bakskärm pga. små repor, ej riktat. Fräsch i lacken men några "tvättrepor" på panel interiört. Vad säger ni om denna? Ny bild 10 Juni- Länk | |
|
350-370 kanske? / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Glömde träpaneler, pdc, automatiskt avbländbar innerspegel och elstolar. Ej privat utan handlare. Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Ja skulle tro 300-310 kkr. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
1100mil, och så mycke omlackerat samt repor i interiören? Låter inte korrekt. Tror som Wendtan 300-310. Hade den sportstolar och Sportpaket? Länk |
|
|
Det är från Aukt. handlare så skruvad lär den ju inte vara. Inga sportstolar efter som den har Nappa exclusive läder och inget sportpaket. Sjunkit 100 000kr på 1000mil? Det är ju rätt saftigt... Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Kan det vara svårsålt i framtiden med manuell låda? Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Soki: de första 2 åren tappar bilen 30% av sitt värde. De är den smällen en nybilsägare får ta. Den lär dock ha kostat mer än 400 kkr. 330Ci kostar 382 i grund. och cabben ligger på 432 kkr. Detta är som sagt utan utr. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
En manuell 330 cab har jag mycket svårt o tänka mig skulle vara svårsåld. Marknaden är nog 50/50 på de som jagar step i förhållande till de som föredrar manuell. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Ok, själv ser jag detta som ett minus men man kan ju inte få allt.=) Men ändå, fri service och vagnskada i tre år gäller väl fortfarande? Sånnafall är ju det inbakat i priset. Bilen har rätt bra utr. för en 3serie, saknar tel, bixenon, avbländbara ytterspeglar & step vad jag vet såhär på rak arm. Är minne standard på 330 cab? Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Stolsminne var bara standard på 00:orna, sen blev de tillval. Och då fanns inte caben så de har aldirg varit standard på den. Den fria servicen får du räkan in, men att sälja en bil utan vagnskada i sverige får väl räknas till väldigt ovanligt. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Bi xenon var inte heller standard? Det kom först på faceliften? Har ingen som helst koll på 3serien faktiskt..*skäms* Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Xenon är inte standard på 3serien. De ingår i komfortpaketet, eller om man väljer de till löst. Bixenon kom förra året tillsammans med facelift av coupe/cab precis som du skrev. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Ok, tack för hjälpen wendtan! Ska iväg nu och disskutera ett ev. pris, och ta en genom koll av bilen så får vi se sedan vad som händer. =) Föressten, du har ju en 330...vad kan denna kosta att försäkra och reparera? Ungefär som en lyxbil ungefär el mer? Något speciellt jag bör se upp med på just 330 cab -02 modellen? Allmänna tips? Vet att detta säkert varit uppe hundra tusentals gånger förr men man vill ju veta så fort som möjligt och då är det lätt att "glömma" sökfunktionen..hehe Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Bara 300-310...för en 02a med 1100 mil och bl.a. hardtop o navi...? Jag tycker det låter billigt. / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Soki: Nu är de svårt o säga vad den kommer o kosta för dig, men för mig kostar den 50% av vad en bmw m3 e46 kostar. eller 10% mer än e46 328. Tyvärr har jag dålig koll på vad de kostar o försäkra en e38, men jag skulle tro att motsvarande motoralternativ i 3 serien är dyrare o försäkra i jämförelse med e38. Reparationer bör gå på garantin på en så ny bil, service är var 2500 mil, Oilservice 1200 kr - inspektion1 4000 kr - oilservice - inspektion2 5000 kr. Jag kan har förväxlat priserna på insp1 och 2 men "you get the picture". Annars är de väl länkarmar, och eventuellt en söndergasad koppling man får se upp med. De är samma princip som i m5an, upp med kopplingen helt innan du går på gas. 300nm frestar givetvis matrialet tillräckligt som de är. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Ok, det gick inte så bra tyvärr. Besvikelse nr 2: Först och främst måste jag säga att bilen är väldigt fräsch in som utvändigt och ser väldigt bra ut MEN... Den har en del skavankers som INTE ska förekomma på en bil som gått så lite. Nu säger jag inte att jag misstror säljaren utan att den förre ägaren kanske varit lite oförsiktig med bilen i vissa tillfällen. Upptäckte även en opolerbar repa på spoilern som nu skulle varit nylackad...hmm...detta skulle man trots allt kunna leva med om man fick bilen till ett bra pris. Besvikelse nr 2: Skulle vid ett ev. köp lämna en bil i inbyte men eftersom jag tycker att jag får för lite för den så känns ett köp väldigt långt bort nu om det ens går att genomföra ekonomiskt. Rätt surt faktiskt, jag som blivit rejält sugen på en 330cabrio får vänta tills nästa sommar. =( Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Rättelse, den första besvikelsen ska naturligtvis heta "Besvikelse nr 1" och inget annat. =/ Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.