AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
716

sugen på testa 18" ?

är det någon i Stockholmstrakten som är sugen på att testglida med mina 18" Momo Race fälgar? jag är lite på marginallerna när det gäller sticka ut utanför skärmar med mina hjul, visst ser det tufft ut men det gillar antagligen inte Svensk Bilproving (det är marginällt men jag vill inte chansa)...Därför skulle vilja låna orginal fälgar i några dagar. Såg att det var flera som undrade om större hjul på sina bilar och ville testa det där med spårkänslighet så kanske kan vi slå två flugor i en smäll?
Jag besiktigade med mina 18" i år. Inga problem trots 10" breda fälgar fram och 12" breda bak. Så länge slitbanan är innanför är det lugnt sade han som besiktigade min bil.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Fredrik: är det slibanan eller fälgkanten som gäller?
Jag har lit tysk stuk på min så fälgkanten sticker 5-7mm utanför om man tittar rakt uppifrån men själva slitbanan måste ju vara innanför skärmkanten…
Hur definierar man slitbana då?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Du får gärna låna mina orginal M-fälgar eller 2,8ans med vinterdäck (225 dubbfritt runt om), men Du får göra jobbet själv...

/Caspar
Caspar: efter alla trådar om M färg på 2.8 vill jag nästa testa det...

Fredrik, hadd du en definition på slitbna? är det delen som ligger mot asfalten? då klarar jag mig precis...
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: För besiktningen kan det nog vara svårt att få igenom en 2,8a med M fälgar bak. Då sticker nog Dina fälgar ut mindre.

Men Du får absolut prova, det är Dina hjulhus som blir demolerade om det tar i... (och jag vill ha nya däck i så fall).. :-)

/Caspar
jag menade bara prova inte ta med till besiktningen. vi pratar om det på träffen på måndag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.