AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.660

värdering tips!

Sida 1 av 2
hur mycket kan man betala för en 528 99 som har gått 9000 mil
och utrustad med allt möjligt bl a. navi/tv och bensinvärmare men ej automat
tack
Ren gissning men med så lite mil och med tv/navi så 160000:-
Om det är en Touring en sedan 10-15tkr lägre.

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Beror mkt på skick osv. Fälgar/däck,skinn mm spelar också roll. Men runt 150.000 sen +/- beroende på ovan nämnda saker.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
jag har sett den bara på bilden på nätet firman vill ha 159000:- men jag vet inte hur mycket de ska värdera min 330 men ni tycker 159000 är ett rimligt pris....
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
vet du om den har läder samt vad för fälgar/däck som sitter på? är den i fint skick samt har läder samt schysta hjul så tycker jag nog att det är rimligt.
Är det en svensk handlare?

/Fredrik

bilen är import och inte har läder jag tror 17" original bmw fälger på den svensk handlare ??? fattar jag inte det är en bilfirma iaf.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Jag menade om det var en svensk bilfirma eller en bil som du skulle importera från t.ex. tyskland. Att bilen inte har läder enligt mig är ett minus. det kanske inte spelar någon roll för dig men jag tror att det blir mycket lättare att sälja en bil med läder i framtiden än en utan. Men jag tycker att det verkar vara ett bra pris.

Du har inte nån länk till anonns eller liknande?

/Fredrik

jag vet inte hur man lägger en link här:(( om nån kan förklara så...
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Bara att lägga in adressen och ha Länk i början.

5-serien är på ras nu, jag uppfattade inte om den hade skinn eller ej? Men med Skinn/tv-Nav/Sportpaket/vitablinkers och service bok (orginal) samt stämplad så är 159.000:- klart värt.

Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
hmm, du ska ha altså H T T P : // i början fast utan mellanrum som jag hade nu (blir som en länk direkt)

Länk
bilen är på bytbil.com och jag kan inte länka från denna sida men ni kan kolla den på bytbil.com försäljare: svenskhandelsförmedling i uppsala
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Har nu varit inne på bytbil.com och tittat på bilen.
Hjulen som sitter på är mycket riktigt BMW-orginal men dock bara 16".
Ser okej ut men enligt mig är bilen inte speciellt välutrustad.
Utöver GPS/TV samt bensinvärmare så känns resten mer eller mindre som standardgrejer på den bilen.

Det känns lite oproffsigt när man inte tvättat bilen noga osv inför annonsbilder. Men det behöver inte betyda att det är något fel på bilen.

/Fredrik

Är det denna bil?: Länk

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
det stämmer bra. jag vet inte hur du gjorde men det är den bilen.
Med infon du gav i ditt tidigare inlägg så hittade jag bilen i fråga.
Normalt så när man hittat en sida man vill länka till så högerklickar man på objektet,men av någon anledning gick det inte på denna sida så då mailade jag länken till mig själv(på tipsa rutan)och från min e-post länkade jag den vidare till denna sida genom att högerklicka på länken och sedan klistra in länken i detta fält.Hoppas du förstår hur jag menar.

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
tack nu vet jag hur det går till:)) så vad tycker du om bilen då?
Är bilen i bra skick och allt stämmer med vad som bilhandlaren säger så är väl priset helt okay.Den ser ju riktigt fräsch ut på bild.

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Jag hade iaf miltestat den innan köp, den saknar skinn/taklucka/Automat/Xenon/sportchassi/Vitablinkers

159.000:- är för mycket för den bilen!

Länk
Håller med sebbis, 159KSEK är på tok för mycket för den bilen, har du så mycket pengar skulle jag importera en 530 01:a istället!

/Simon
Måsen
Jag hav 159000:- för Länk , som jämförelse. Visserligen en touring, men ändå...

/Mattias
nu har jag tittat den bilen och birfirman vill byta min 330 och ger mig 50000:- mellan vad tycker ni? jag tyckte lite men...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.