|
|
|
|---|---|
|
Är en 520-93. Haft problem med att starta vid en par tillfällen senaste veckan. Inne på felsökning och man hittade inget första gången (då startade den utan problem såklart). I Fredags dog den helt och man kom idag fram till att det troligen var DME-boxen. Man hade ingen utbytes hemma att testa med. En ny kostar 6.800 *suck*. Alltså kan man med säkerhet inte säga att det är den. Har lämnat iväg den till några på jobbet som skall felsöka kretskortet. Finns det någon vänlig själ i Gävle som skulle kunna tänka sig att komma förbi Autovation och testa med en fungerande? Någon som har andra ideér. Borde ju gå att hitta på skroten, men då vill man ju veta att det är den. //Jocke | |
| Har du bytt DME relät? Det vita relät som sitter i elektornikboxen. | |
| Låter precis som reläet "per_j82" skriver om. Under elektroniklådan till höger i motorutrymmet sitter det bla ett vitt Siemensrelä. Kolla/byt det först! Är det fel på detta så kan de på BMW inte ens komma in i din dator för att felsöka och då tror de förstås att DME:boxen är kaputt.... | |
|
Skall koll det- Tydligen var en Transistor trasig inne i boxen. Skulle det inte vara det så testar jag den vita kretsen. Men den sitter alltså inte i själva boxen? |
|
|
nej det gör den inte. sitter under tror jag. vargen |
|
| Elektronikboxen är den svarta plastlådan till höger i motorutrymmet, alltså inte själva styrenheten. Det är ett vitt RELÄ, inte någon krets... (sitter troligen ett orange och ett blått relä bredvid) | |
|
Ok, jag har bett dom kolla det, men dom sa att det nästan aldrig är fel på den. Propsade på det ändå, så dom skall kolla. Vore inte så kul om man sätter i DME-boxen med ny transistor så gör ett trasigt relä att den brinner igen. Fast relät kanske inte funkar så (inte så haj på bilelektronik)????? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.