|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett uppdrag om att hitta en äldre BMW som är riktigt fräsch för att göra ett reportage åt kommande BMW-special i Fyndbörsen. Förslagsvis inte äldre än -75 och inte nyare än -85. Kravet är att bilen är i MYCKET bra skick! Kom med förslag på bilar/modeller. Min sida: Länk Touringklubben: Länk | |
Scheckheft |
Hej och välkommen upp till Luleå för ett reportage om BMW:s vackra E9 coupé :D. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns väl bara en :)) frilansar Jounis Fd M635 :)) men jag vet inte var det blev av den när han sålde den.... Abbes M3a är ju en 88 annars hade den varit ett bra alternativ. E30M3 är ju en riktig klassiker. Ska bli intressant och se vad du får fram. ///MVH Hasso Länk |
|
Hmpf... Vad är det för fel på bilar innan -75... Scheckheft´s bil är nog ett bra alternativ annars. Vill du ha en i skåne som inte är original, kan du kolla in min ;-) |
|
|
Nja, -75 var taget lite i luften då det känns som om det inte finns så många kvar. :-) En annan förutsättning som jag glömde skriva är ju att det är en bil i originalutförande. Renoverad eller inte kvittar, bara det är originalutseende och BRA skick på den. Luleå känns lite långt bort, tyvärr. Jag vet inte om det finns folk på redaktionen som har möjlighet att fixa det där uppe, ska kolla möjligheterna om det. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Spana av läsargalleriet och se om det finns nått intressant på hemmafronten. ///MVH Hasso Länk |
|
Bra idé Hasso! Kom att tänka på dessa två M3:or Länk som var med på förra träffen i Karlskrona. Dom var i minst sagt kanonskick och helt original, som kronan på verket så var det ju far och son som ägde dom. Har mailat dom nu, får se vad det kan ge. Vet ju inte ens om dom forfarande äger dom. :-( Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Han som hade den gräshoppsgröna 2002:an som jag träffade på har tydligen lite fler pärlor. Det kan kanske vara ngt. För går man på skicket på 2002:an så borde de vara kanon de med. Sedan är ju inte lika långt som Luleå! ;) |
|
| tycker du ska leta upp en e21a :) | |
|
Sådärja. Nu var det inbokad date med ett par ordentliga läckerheter! BMW-specialen utkommer den 15/7-04! Tack för tipsen! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke "far och son" äger bilarna fortfarande, kolla på www.m3e30.se Mvh Abbe Länk |
|
|
MO: Ta kontkt med Göran Benjamin på bmw CS Stockholm han har bra koll på detta |
|
|
Abbe: Jepp, jag vet det nu. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.