|
|
|
|---|---|
|
Sedan i fredags har Coupén fått sällskap av en Jaguar XKR Coupé -99. En riktigt Grand Tourismo som skiljer sig en del från Z3an i form av känsla men är väldigt trevlig på sitt sätt. Likheten ligger ju dock i linjerna, en personlig bil som är en av få som kan matcha Z3an. Inlägget är ju något off topic men jag vill passa på att påminna er vilket bra forum Autopower är. Det finns inte på långa vägar motsvarande för Jaguar och det som finns är nästan uteslutande för de äldre modellerna (eller på tyska). Dessutom blir det nog inte Z3a på träffen den 21:a (om jag dyker upp) så jag får väl ställa mig en bit ifrån er andra. Men var lugna, inte säljer vi Z3an (så gör man inte mot en kompis) så jag blir kvar här också. /Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... | |
| nu skulle man vilja vara i dina kläder...en jagga coupe som e skön och passar på långa resor sen en z3 som är som en gokart....grattis :) | |
|
jag ser att du följer Black Z3 spår. han kör oxå en Z3 och en Jagga. fast han hade väl en S-type. själv diggar jag XKRen. vilken motor blev det? fast det kanske gåt utläsa från bokstavskombinationen? man är lite analfabet på Jaguar :-) |
|
|
Helt rätt Thomas, det går att utläsa ur kombinationen (och årsmodellen). De moderna XK´orna heter XK8 eller XKR. Samma fyraliters V8 i båda men XKR har dessutom kompressor. XK8 har då 290hästar och med kompressorn (som jag har) blir det 370kusar. From årsmodell 2002 har dom uppgraderat motorn till 4.2L (tror jag) och då ger den 400hästar. Men på pappret skall den fortfarande göra 0-100 på 5,4sek. Dom väger ju nästan 2ton. Båda modellerna finns som coupé och cab. XK8 kom 1996 och XKR 1998. Min är en svensksåld, med full historik (Jaguar i Danderyd), 3 ägare, all utrustning förutom telefon (XKR är fullmatad från början men här var även de allra sista rutorna förkryssade också). Vi hade planerat att åka ner till Tyskland, men helt plötsligt stog precis den vi ville ha, rätt färg, årsmodell, miltal, utrustning, historik och inte minst pris, och bara fyra kvarter från där vi bor. Blocket är bra att ha! Vi hade inte fått hem en billigare från Tyskland. Nu är det bara att hoppas att grejorna håller, det är ju inte en ny bil. Jo förresten, kompressorn är sprillans ny, bytt av förra ägaren. /Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... |
|
|
Beijnoff: Nu blir jag RIKTIGT avundsjuk!! XKR är och kommer nog alltid att förbli en riktig drömbil!! Såvida jag inte köper en då det blir en dream-come-true bil... :-) Kan bara Gratulera och för min del får Du gärna parkera mitt bland alla Z:or, Du har ju nästan alla andra bokstäver på bakluckan... :-) /Caspar |
|
|
Grattis! Skönt att det finns en del "avstickare" här på forumet också...lätt att det blir lite för mycket "bmw-patrioti" här så det e kul med lite annat även om detta är just ett bmw forum. =) Ny bild 10 Juni- Länk |
|
| Skönt med fler Jaguar fantaster :-). I mitt eget garage står en Safirblå Jaguar XK8 -99 Cab med oatmeal interiör. Rikitigt skön glidare på sommaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.