|
|
|
|---|---|
|
Hejsan,, ska idag åka och kolla på den 535a -89a jag e sugen som satan på denna bil.. men nu till min fråga,, vad ska jag kolla innan jag köper denna vagn? så jag inte gör bort mig totalt.. MVH Fredde.. | |
|
Hej! Är det en med automatlåda? Isf så kontrollera att lådan växlar mjukt men ändå distinkt,oljan ska vara röd o fräsch o inte lukta brännt...Dyrt att fixa i efterhand om automaten har börjat "ge sig".Ingen "slirning" i lådan ska tillåtas. Annars har du ju klassikern med sliten kamaxel<<<OBS!Väldigt viktigt att kolla upp. Dyrt mht till inköpspriset att fixa det också. En annan viktig sak att kontrollera på t.ex 89:or är om HC o CO värdena är inom gränsvärdena...Dyrt att fixa det också i efterhand(kanske "katten" är slut?,lambdasonden?,sliten motor? osv). Rosten ser du oftast ganska tydligt utan större kunskaper om den speciella biltypen...M.a.o hyffsat "ärlig" rost. Annars så brukar bakaxel och växellåda(man) hålla bra,skadar dock inte att kolla upp oljenivåerna i resp.Kontrollera packboxarna till bakaxeln,brukar kunna läcka på många exemplar. Trist om dem(växellåda,bakaxel) körts torra av slarvig f.d. ägare. Mätarställningen kanske står på 29960mil,isf så har mätaren stannat på detta miltal(felet finns på 88:or och en del 89:or oxå). Annars så kontrollerar man att all el fungerar osv...Acc kyler?service tidigare?kvitton?krockad?ägarförhållandena? mm mm. Kolla sedan sök inlägg...Finns massor om just detta där.. Mvh Janne. |
|
|
Man tackar för snabba svar,, fan nu börjar jag minnas lite ju :) jobbade på BMW auktoriserad bilfirma i 4år :) men det var ju liksom ett tag sen, så skruvandet är ju inga bekymmer.. jaja ska kolla hela bilen så noga jag kan,, ska kolla på den i kväll, /Fredde |
|
|
Glömde lägga till att det sitter manuell låda i,, och då ska jag kolla glapp i växellänkaget.. /Fredde |
|
|
Vanliga fel på dessa bilar är; klonkande/glapp framvagn (testa att söka på forumet om "casterstag" "pendelstag" m.m. Om casterstagen behöver bytas är det n dyr historia (2500 + arbete). Dålig kamaxel - lyssna om det knackar, mycket dyrt att åtgärda. Rost, kolla runt tanklocket, nere vid dörrarna osv. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Blev en 535i-89 idag... Det blev en BMW 535i -89a manuell och Fullutrustad... förutom elstol och farthållare.. Länk Länk Länk MVH Fredde.. |
|
|
Tjena! Hoppas du blir nöjd med bilen! ;) MVH Marcus (förra ägaren) |
|
| Tjenna.,,, japp Helnöjd med bilen,, Ny Polerad och Vaxad nu,, + att nu sitter det ögonlock på den igen.... | |
|
Såg ju fin ut. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| Betydligt bättre skick på den där än min iaf | |
|
Fick på nya fälgar igår oxå :) Länk Länk Vad tyx? /Fredde |
|
|
Nice, såg att sidan hette Junsele.com, har det något med själva "staden" Junsele att göra? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Inte en aning.. bra sida att ladda upp bilder på iaf.. går ju lite segt men det funkar.. /Fredde |
|
|
tror nog att bilen går bra kolla bara kammen å allt alltingf fungerar ordenligt. helt enkelt en vanlig koll som man gör när man ska köpa en bil! //norda |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.