|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att detta är fel forum.. men kolla: Länk Nu är det ju inte bilen från filmen, och det är inte ens en äkta GT500 (vilket bilen från filmen iofs inte var heller).. men ändå.. Man kanske skulle ta ett lån? | |
|
Ojoj, hade vart som en dröm och glida runt i den. Hur vet du att det inte är bilen från gone in 60 sec?, tycker de är välldigt lika iallafall. |
|
| Det står i texten nånstans att det är en kopia, men byggd med exakt samma delar som bilen i filmen.. Egentligen skulle man skaffa sig en risig fastback och smälla på ett sånt kit, man skulle säkert ku | |
| Oj.. "man skulle säkert kunna sälja den för en hel del pengar om den blev fin" tänkte jag skriva | |
|
men sen är det ju det när man ska förklara för nån ovetande att bara för att det står ford på pappret är den inte samma som grannens risiga sierra......säger man att man har en BMW, Ferarri eller en lambo så vet ju alla vad man pratar om :) Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
Vem bryr sig vad andra tycker! GT500 är ju en av världens finaste bilar. mvh/Richard Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;) |
|
| Håller med dig Motorhead. Och frazzeribba, jag vet inte riktigt om BMW smäller lika högt som Ferrari eller Lamborghini.. och jag tror nog att "grannen" skulle vara mer imponerad av en GT500 än av en BMW.. det skulle iallafall jag vara :o) | |
|
har inte Rz här på forumet en sån...? /Jonas |
|
|
Annan spännande bil... Den här är väl helt perfekt att transportera familjen i?: Länk /Wille |
|
| Häftig Ferrari! Men snygg va den ju inte.... | |
|
Amerikanare lockar inte för fem öre, men Ferrarin skulle mina hundar trivas i. /A |
|
| "built for the sultan of Brunei".. sultanens son är nog ganska bortskämd.. han och Kim Schmitz från Tyskland har ju vunnit "gumball 3000" två gånger.. kolla bilderna på Kim's hemsida Länk | |
|
Ja där fanns det ju lite bilder... Vikken lirare... =) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
lyckas inte få länken till mussen att fungera men jag har lyckats räkna ut att det är en liknande gt500 som från filmen Gone in 60 sec. är osäker på vem, men tror det var samma kille som byggde kopia på batmobilen. det är en svensk iallafall som har fått ritningarna på mussen från filmbolaget för att få bygga en kopia. deras överenskommelse var att endast en kopia på de ritningarna fick byggas. Den ställdes ut på Elmia om jag inte har helt fel för mig. *om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?* |
|
|
Hmm.. det låter lite som att de ville hypa upp bygget lite? Jag hittade hemsidan till företaget som byggde eleanor. Där säljer dom hela kittet för 5.000$ Länk Skulle bra gärna vilja köpa ett sånt kit.. farsan har en gt500 men jag tror att han hellre skulle raka sig med en osthyvel än att göra sådana ingrepp på bilen :) |
|
|
Det finns bara två exemplar i hela världen som ser ut som den i 60 seconds. Just den i filmen också kopian som mycket riktig är byggd av samma kille som byggde Batmobilen. BMW - När du älskar att köra! |
|
| Men hur kan det finnas det när jag en exakt kopia säljs på ebay och företaget som byggde bilen i filmen säljer kittet och lägger ut ritningar samt beskrivning på internet? Det är ju bara snack.. | |
| ta bort jag i första meningen ovan.. | |
| filmbolaget kanske har satt ut kitet till förs. efter det att kopian byggdes, att det skulle vara den första kopian kanske? eller så har svensken tagit fram plast delarna som behövs och säljer dessa till filmbolaget? ingen aning, jag bara spekulerar. men jag tror det var i Bilsport det stod att det var så... | |
gangsta_toth |
Vad jag minns var det väl sex bilar som byggdes, varav en var manuell, för filmingen från insidan. |
V12 LeMans |
Detta är mmmmmums för mig : Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.