AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.211

Service nära Nacka, Stockholm

Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Snart är jag kanske lycklig ägare till en M coupé (onsdag) och börjar nu fundera på verkstäder i Nacka, eller Stockholm. Jag har hört en del negativt om BMWs egna verstäder speciellt den huvudverksaden i Stockholm...
Vill gärna vända mig till en lite mindre verkstad som man kan få lite personlig kontakt med, det är ju alltid trevligt att veta vem som servar ens bil. =)

Så, tips på verkstäder i Stockholmsområdet, gärna utåt Nacka?

/arvid
Borgs bil i Bromma är bra, billig och trevlig personal. fast det är en bit från Nacka....
Har själv använt Bilcentralen i Nacka för service och det har funkat bra utan problem
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Åt andra hållet men den mest personlige av de alla i mina ögon( åker själv genom halva stan för servien!) Bil&Motortekinik i huddinge 087110687 Perre heter innehavaren...
Asken
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Tack för alla bra tips, jag börjar nog med Bilcentralen här i Nacka, bor nog knappt ens en km därifrån... =)
min bil var servad där hos förra ägare och han var nöjd.

P.S .arvid: jag är urnyfiken på din vita coupe. jag har ofta hävdat att pearlrvit är den finaste färgen på alla bilar och alpinvit måste ju oxå se outstanding ut. kommer du till mångadsträffen vid brostugan den 21:a Juni och visar upp henne?
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Visst, det gör jag gärna! =)
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Jag bor själv i Saltis men åker hela vägen ut till Borgs Bil i Vällingby -- jag har erfarenheter såväl som nybilsköpare som servicekund både hos BMW Solna och Bilcentralen (både Skärholmen och Nacka), men tycker Borgs fungerar överlägset bäst av dessa, i alla fall för mig som är en väldigt krävande kund...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.