|
|
|
|---|---|
|
Hej! Häromdagen bytte jag från mina gamla fula 15 tummare till ett par jättefina 17 tummare. Resultatet var slående men efter en liten stunds körning så började det komma missljud från höger sida av bilen. Missljuden lät EXAKT som om något däck satt löst och var på väg att ramla av bilen, i en handling av panik stannar jag vid vägkanten och kontrollerar däcken på höger sida, men det enda jag kan konstatera är att en mutter gick å dra åt ett halvt varv till. Missljuden kommer enbart från höger sida av bilen (sett inifrån). Ljuden kommer då man svänger höger eller det finns gupp på vägen. Det är lite svårt att avgöra om det är i från fram eller bakdäcken, men jag tror att det är från framdäcket det kommer. Kan det vara spindel leden som är helt slut? Jag vet att motormänenn anmärkte den andra sidans spindelled i mars månad... Vad kan det möjligtvis vara, man blir ju rejält orolig. Tack på förhand. | |
|
Är det originalfälgar? Har du rätt längd på skuvarna? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nej, det är inte orginalfälgar.. AEZ fälgar är det, men i och med att de 3 andra fälgarna fungerar utmärk så utesluter jag fel på fälgarna/skruvarna. Jag tror att felet ligger antagligen på stötdämparfästet eller nån länkarm eller bussnig eller så... !? Jag måste bestiktiga han snart, kanske lika bra at köra dit den med detta fel och se vad han säger ? |
|
|
Vad händer om du ställer dig och rycker i ovankant respektive i sidorna på däcket? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag har testat det med, men däcket sitter där det sitter. Jag har i och för sig inte hissat upp bilen så att däcket "hänger" fritt. Men det ska jag nog göra imorgon, hoppas bara det inte är några stora fel, ibland känns det som om ´däcket ska falla av och bilen ksa göra en fin volt eller så, känns mycket äckligt. Undrar vad det kan vara, mycket nyfiken. Det är någonting som sitter löst, det är jag övertygad om........ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.