AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
520

Värmeproblem

St
2
StoneCold
325Coupe -93
Hej!

Har fått ett problem på halsen och hoppas att nån villig själ därute kan hjälpa mig på traven.

Min 325a har helt plötsligt börjat uppföra sig konstigt. Kylaren har en tendens till att gå upp mot rött ibland när jag drar på lite, över typ 5500 varv. Så fort jag gjort detta höjs temperaturen i motorn och enbart kalluft kommer in i kupen. Detta problem inträffar inte om man låter bilen köras vid låg varv. Enbart när man gasat på lite på typ 2-3ans växel.

Samtidigt är temperaturen inte riktigt bra i bilen, och har inte varit det på länge. Visserligen blir det bra temperatur efter ett tag, men aldrig riktigt jättevarmt. Tempmätaren ligger också hela tiden strax över det blåa.

Är det termostaten som är paj, eller är det en luftficka i systemet kanske?? Tacksam för hjälp iallafall.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Hej!

Börja med att kolla kylvätskenivån, sedan är det bara att gå vidare med termostat och vattenpump i nämnd ordning. Dålig temp i kupén kan också bero på värmeventilerna, men eftersom du hade problem med kylvätsketempen så har det nog ett samband med detta.

Mvh Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.