|
|
|
|---|---|
|
Ja - jag har fått för mig, at det är något fel på lådan i min E36 Compact från 1999. I 3:an och 4:an skakar det ganska mycket i spaken om man trycker lite på den vid gaspådrag (ex. i 3:an om man drar spaken lite neråt och 4:an lite upåt vid gaspådrag). âr det vanligt? Har inte provat det på en enda annan bil - forutom en annan begagnad E36 (har dock provat en del av dom som inte kändes så - tror jag..) En annan grej är, att man hör, att det låter mera mellan ca. 2.800 RPM och ca. 3.750RPM om man kör up och ner i hastighet (bet inte vad dte heter på svenska..;-)). Ljudet finns inte där i neutral, men i alla växler. Är det något fel eller skal det vara så`. Nya bussninger i lådan eller hur? Allvarligt eller vanligt? Hjälp... Hoppas en har tid - en mekare har tittat på den och sa att det säkert inte var något, men det stör mig varenda dag när jag kör... Mvh. Carl Johan, DK | |
|
är det resonans du menar? dvs självsvängningar i materialet! ___ 316i, när du inte har råd med annat ;) |
|
|
Ja, det kan man väl säga. Men inte resonans som vanligt och i stort set bara när man decellererar.. Mvh. Carl Johan, DK |
|
|
Ingen som vet? Ljuden (lite skurrande eller så) kommer bara ibland, t.ex i dag när jag bromsade ner efter en motorvägsavfart... Mvh. Carl Johan, DK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.