AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
447

En fråga till om min låda - vibrerar...

CJ
76
CJP.
BMW 316 1,9 Compact
Ja - jag har fått för mig, at det är något fel på lådan i min E36 Compact från 1999. I 3:an och 4:an skakar det ganska mycket i spaken om man trycker lite på den vid gaspådrag (ex. i 3:an om man drar spaken lite neråt och 4:an lite upåt vid gaspådrag). âr det vanligt? Har inte provat det på en enda annan bil - forutom en annan begagnad E36 (har dock provat en del av dom som inte kändes så - tror jag..)

En annan grej är, att man hör, att det låter mera mellan ca. 2.800 RPM och ca. 3.750RPM om man kör up och ner i hastighet (bet inte vad dte heter på svenska..;-)). Ljudet finns inte där i neutral, men i alla växler. Är det något fel eller skal det vara så`. Nya bussninger i lådan eller hur? Allvarligt eller vanligt? Hjälp...

Hoppas en har tid - en mekare har tittat på den och sa att det säkert inte var något, men det stör mig varenda dag när jag kör...

Mvh.

Carl Johan, DK
är det resonans du menar? dvs självsvängningar i materialet!

___
316i, när du inte har råd med annat ;)
CJ
76
CJP.
BMW 316 1,9 Compact
Ja, det kan man väl säga. Men inte resonans som vanligt och i stort set bara när man decellererar..

Mvh.

Carl Johan, DK
CJ
76
CJP.
BMW 316 1,9 Compact
Ingen som vet? Ljuden (lite skurrande eller så) kommer bara ibland, t.ex i dag när jag bromsade ner efter en motorvägsavfart...

Mvh.

Carl Johan, DK
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.