|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har troligt vis hittat orsaken till mitt vinade ljud. "slangen" mellan luftmasse mätaren & spjäll huset har smalare förgrening till tomgågs ventilen(motorn). där var det sprickor, lite svåra att se i och med att den är räflad. En av dom var så pass att jag fick in ett finger. Har beställt en ny, får den på fredag. Det lustiga var att det vart ingen skilnad i tomgångs varv när jag sprutade med start gas, runt i kring denna spricka, provade aldrig att spruta dirkt in. Men lite lustigt är det att tom gångs varvet ligger så stabilt som det gör och att den inte går lustigt, i och med den får "tjuvluft". bild 5 i denna länk: Länk |
|
| lite mycket lustigt kanske | |
|
Jag har kollat på min men hittar inga sprickor.....får kolla en extra gång lite noggrannare. Skriv gärna hur resultatet blev |
|
|
När min servopump var slut hade jag oxå vinande ljud varje gång jag gasade, folk började undra om jag hade en kompressor monterad:) Men sen började oxå alla vid rödljusen tro att jag vill rejsa med dem så fort de hörde vinandet, så det var skönt att få servopumpen utbytt... BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.