|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, är ute efter en BMW... Saken hör till den att jag inte vet vad jag ska satsa på, E36 M3, E39 528IM,530IM,540IM eller E46 Ci el. sedan, 323,325,328,330? Man vill ha motor men ändå inte ha allt för hög försäkringskostnad. *Vågar man bara halvförsäkra en e36 M3? *Tror ni e46 sjunker mycket i pris nu när ny modell ska lanseras? Hade tänkt lagt ner max 160000:- om jag nu hittar rätt bil! *Några förslag? | |
|
Tacksam för synpunkter, MVH Andreas |
|
| Andreas, du har mejl.... | |
|
Tack men är ej intresserad av touring/kombi. Mvh Andreas |
|
|
OK. Då handlar det inte om bilen utan om dig. Vad är viktigt för dig i bilvalet? Vad ska du ha bilen till? Vilka egenskaper prioriterar du? Berätta lite så kan vi som är eller har varit BMW-ägare berätta lite om våra erfarenheter. Själv kan jag tala mig varm för E46 coupé (330 Ci) men som sagt, berätta vad du vill med bilen först. |
|
|
Andreas, om det är snygg sportbil så ska du definitivt satsa på en E46 coupe, köpte nyligen en 325 Cabriolet E46 med M-pack.. Är så sjukt nöjd me den. Men den är tyvärr lite dyrare än 160.000:- Men en 328CI -99 - -00 Med all utr lär du få för 160-165 |
|
| Sebbiis får man inte se några kort på din bil kanske? :) | |
|
Delerium* Värkar som du hittar den här Länk "If you have to ask, you can't afford it" Mvh Eivind |
|
|
För 160.000 kan du stryka ett antal bilar från din lista: 325i/ci, 330i/ci, 530iM, samt 328ci med vettig utrustning för att kunna sälja. Det som är kvar är en snikutrustad och långmilad 328ci eller en något bättre utrustad och nyare 328i. Samt e39 528/540. Mest bil för pengarna bör vara en 540. Mycket motor samt bra drag dock högre driftskostnader än övriga. Du bör kunna få en mycket välutrustad och lågmilad 528 för pengarna men köper du en sedan så är risken att du kommer råka ut för ett ganska stort värdetapp när du väl ska sälja bilen. Hade jag varit du hade jag försökt skrapa ihop pengar till en 330 som jag tycker är det överlägset bästa valet utav de bilar du nämner. Annars om du har möjligheter att lägga till kanske 20.000 och hitta en 328ci med DSC, Navigation, Sportstolar osv. Att köpa en E36 M3 faller på mycket höga försäkrings/servicekostnader. Jag skulle inte köpa en M3 och bara ha den halvförsäkrad. |
|
| Tack för svaret acey | |
|
Edvind, vet du hur man lägger upp bilden på sin bil i Användarinfot, så dom du har? |
|
|
hehe, stryk d, den låg där... Nepp ska ner o putsa lite hehe... Ha d bässt Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.