|
|
|
|---|---|
|
Hmmm...nu ligger det till så att lacken på 316 -97:an har börjat gå åt det matta hållet...plus att den har hur många ljusa prickar som helst (syns mest i solen dock), ung som vatten har legat på lacken och konsenterat solljuset där... Nu är frågan om man kan göra något själv åt det. Jag har sökt i forumet men efter att ha spenderat en tid i sökträsket så tänkte jag att jag lika gärna kunde posta en ny... Alla BMW älskare har nog inga problem att skriva lite extra :) Jag betonar gärna billigt eftersom den ska in på Inspection I om några veckor och har precis upptäckt att vänster backhjul har pyspunka plus att killen som ägde den innan verkade ha bytt halvljus precis innan han sålde den och satte i för starka... och detta resulterar i brända glas som också ska bytas ut. Hehe...det är skönt när sommaren nalkas... | |
|
Kolla på GDS-sidorna där hittar du ett helt reportage kring polering. Titta också på artiklarna, reportagen och forumet på Stackens Bilvård: Länk |
|
| Låna eller köp en polermaskin (Rustas?) kör med polish Klar! | |
| Såsom du beskriver din lack så räcker inte en polsih. Använd en effektiv cleaner först. Men detaljerna hittar du via tipsen ovan... | |
classe |
jag använde turtle cleaner color back och sedan turtle extrema vax. Det blev ett jäkla bra resultat trots handpolering. Och vilken Yta!!!! kan verkligen rekomendera det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.