|
|
|
|---|---|
|
Hej. När jag åker på kullersten och djupare brunnslock så smäller det till vänster bak i bakvagnen. Bilen är sänkt, det sitter nog orginalfjädrar på. Vad är det som är slut? Bakvagnsbussning? Fjäder? Dämpare? Tacksam för hjälp! | |
|
Prova att först att gunga bilen o lyssna om det klonkar, kolla fjäderbenslagring på bakstötdämparna (vanligt fel) samt gummimellanläggen till fjädrarna. |
|
|
bakvagnsbussningen kan jag säga nästan med säkerhet.. finns beskrivning i mek tips hur man fixar detta själv. Gjorde de själv på en timme typ.. med beskrivningen... lycka till! "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Som sagt, de är med väldigt hög sannolikhet silentblocksbussningen vänster bak som skall bytas. Bmw tar 1500 kr per sida för att byta, själva bussningen kostar runt 300 kr tror jag. De är lite bökigt o byta den själv, men med vilja våld och vaselin så går det :) Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Hehe, kanske skulle förtydliga att de inte är så bra o använda vaselin på silentblocksbussningarna, diskmedel är troligtvis de bästa. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
wendtan: du behöver verken vaslin eller diskmedel. Bytet är inte så svårt. Klarar jag av de på en timme så säger det allt ;) "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Okej! Tackar! Det lät ingenting om bilen när jag gungade den. Bara dämparn som susade lite som den skall. |
|
|
Spajjs: Jag har iof aldrig gjort de själv, men ja läste här Länk När ja hade e36 fick ja faktiskt problemet på höger bak, men lämnade in det. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.