AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.837

Jag såg mitt livs första M3 igår!

Sida 1 av 2
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Var på bilutställning igår, och såg då mitt livs första M3 E36. Kan säga er att M3:or är VÄLDIGT sällsynta här i Finland. Och de kostar som fan! Importerad och klar blir en -95:a ca 25000€!

Ville bara göra er M3 ägare påminda om hur härlig bil ni har. Bilen på utställningen var helt original, men överglänste enligt mig alla de andra plastjappsarna. Den var parkerad bredvid en Impreza STI och en Lamborghini Diablo, och det är inte ofta jag inte bryr mig om att ens titta på sådana bilar! Var bara den diamantsvarta beemern i mitt huvud då! Jag drömmer drömmar om M3:an nu, natt och dag!
Någon dag, någon gång, ska jag ha en sån!
:)
En Diablo är som liiite fetare än en M3 :)

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Och i Sverige upplevs E36 M3 som passé när det gäller epitetet exkulsivitet.

Trist att bilpriserna är så saftigas i Finland. Du får glädjas åt den billiga spriten istället...
Hehe skulle va bra om m3orna här va lika dyra som i finland. Då skulle de väl lika sällsynta som där. Tycker det e synd att de blivit så billiga här så att var å varannan person kan köra sönder dem =( men men... Man får va jäkligt glad "om" man kan hitta en i toppskick. Nästan helt omöjligt enligt mig :(

Mvh Tobias
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag ska sälja min i Finland:)

MVH: Henrik

///M3
Kanske man ska flytta till finland med sin m3:a då :) I sverige står dom i varje gathörn...typ....
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Kom hit med dem bara, ni blir kungar på alla parkeringsplatser och cruisingstråk!
Visst är ju en Diablo klart värre än M3, men som BMW entusiast har jag velat se en M3:a länge länge... Därför var lyckan total då jag insåg att de "platta" listerna, emblemet, kjolarna och speglarna var original!
Det har börjat dyka upp lite häftigare bilar nu då privatimporten tilläts, men mest är det japps, merca, audi och BMW 325 E36. Allt till svindyra priser. För övrigt kan jag tillägga att en M3 E46 går upp över 75000 €, begagnad! Över 700.000 blågula svenska spänn...
Ingen skillnad hur billig spriten är, skillnaden på en liter starkt räcker ändå inte till en bayersk glädjemaskin... :(
Tack för mig, ska gråta mig till sömns och förbanna världens orättvisa nu....
BeemerFInne:

En jobbar kollega tog över sin Alpina B3-E46-01 och fick skatta den som en 330 gissa om han blev glad:)). Och det ska enligt honom vara den enda finsk reggade B3 i Finland.

Mi
117
Micke_L
320d xdrive -10
beemerFInne: vilken utställning va du på? du skulle ha varit på alastaro motorbana, då har du fått sett 2st m3 e36 varav en GT på drifting!

Är man inte dalmas så får man försöka komma upp sig på annat sätt!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
VARFÖR SÅLDE JAAAAAAAG???????? :-(((
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Alpina är ju bara att drömma om här! :) Tror inte det är så dyrt att ta in en bil, om man har knapert med extrautrustning. Av någon anledning är det dyrare om bilen har AC, elhissar, läder osv. Nästa gång jag byter bil ska det bli en M3 utan nåt extra tjafs, bara motor, chassi, karossen och 100kg beemerfinne!

Micke L, jag var i Tuuri på bilutställningen där, faktiskt rätt hög klass på bilarna..

Hur är det med t.ex Ferrarin, Lamborghinin och liknande i Sverige??
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
BeemerFInne:
Ferrari och dyl. är inte så ofta man ser. Beror nog lite vart man bor.. Det brukar vara rundt dom stora städerna. Ferrari-förhandlareren Länk ligger i närheten, men själv har jag bara sätt en Ferrari i stan.
Dock såg jag en Corvette cab i går. 4 pipor bak, vet inget mer.. Bara att den var riktigt riktigt fin :D

"If you have to ask, you can't afford it"

Mvh Eivind
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Eivind:
Det finns minst 5 Ferrari här i trakten varav två 550 Maranello för tillfället. Bara så du vet. :)
Alltså vad? Låter lite som M3:orna skulle vara super sällsynta i Finland. Finns minst 3 st bara i lilla Vasa.

Sen kan jag säga att AC, elhissar och såna grejor har typ ingen betydelse då man importerar en bil. Ingen som kollar om man faktiskt har AC eller liknande. Så om man importerar så fyller man helt enkelt inte i att man har AC osv.
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
UFO 777 ->> 3 stycken M3 i Vasa???? E36?
Jag vet av en, köpt i norge. Såg den idag, är väl hemma på semester...
Bor själv i Vasa och ser inte många häftiga bilar varken dagtid eller nattetid. Äldre M5 E34 och E36 328 med M3 optik finns det väl några av, men M3 E36 ÄR sällsynta. Vilka är det du talar om? E30 eller? Vore kul att veta.
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Haglund2306:
Där ser man ja :) du har koll på det mesta värkar det som.
Det skall ju lite "tur" med för å se en sådan blandt tusenvis av bilar.

"If you have to ask, you can't afford it"

Mvh Eivind
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Eivind och Haglund: Jag bor numer 1 km från VonBraun och har en polare som jobbar på verkstaden där. Kan säga att varje dag solen skiner ser man Ferrar,i Maserati och faktiskt oxo Lambos i denna lilla by med 5000 själar... Här är dom inte unika längre om man säger så.

Två bilar är fler än en..
BeemerFInne: Yep, menar just E36. Vet inte vem som äger bilarna, men vet att dom finns flera här i stan. Säger inte heller att dom är jätte vanliga men så otroligt sällsynta tycker jag inte dom är.

P.S. Säkert min E34 du har sätt... Svart, helt orginal med M-speglar.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Och jag som trodde han var nyfödd eller gott med i livets ord och fått tillbaka synen :)) Och så var han från finland, kunde inte tänka mig att det var så illa ställt i vårt grannland, visst vet jag att "mikren-6" fick ställa sin 528 tills reglerna för flyttgods ändrades skulle visst kosta 4500Euro när han emigrerade till finland. Men att M3 or var så sällsynta ?? trodde jag inte.
Hur lär man sig köra fort i finland som det bara drällt ut kvalificerade tävlingsförare i år tionden,det måste ju finnas snabba bilar att praktisera på, Sedan dräller det ju av jänkeMopars (chryslar :) där borta också.är det lika dyrt.

///MVH Hasso
Länk
Hasso, samt andra:

Allt, jag menar allt är dyrt i Finland:) Vi är ju EU's dyraste land.... Brorsan köpte just en -00 E46 330Ci med 6.900mil, pris 42.000€, original priset på den bilen som ny 72.500€

Min Z4, 58.000€ ny.

M5 E39 95.000€ ny, -99 beg med ca 10.000mil ca 55-60.000€

kolla t.ex på www.nettiauto.fi, är på finska men ända ni behäver bry er om är sök funktionen, där ni hittar BMW i listan, skriv sedan bil modell t.ex M5 i rutan "malli".

kolla också:
BMW återförsäljare, samt www.specialmobil.fi, den är på svenska! Där köper jag mina bilar.
Länk

t.ex BMW 850 -90, 130.000km 34.800€!

Denna sida är inte menad som reklam, utan endast som en måttstock. Jag har ingen relation till någon av dessa sidor/firmor

Stackars oss finländare:(:(:(:(:(
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Tja, 3st M3 i en stad med över 50.000 pers kan väl tolkas som att bilen i fråga är ovanlig.. Tycker i alla fall jag.

Hasso=> Köra hårt kan man göra med alla bilar, en gammal Corolla, en slingrig skogsväg, några 1000 timmars övning, och vips, du är fabriksförare för Subaru i rally Vm... :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.