AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.403

AC-kompressor E34

Jaha, så har det hänt som man minst vill ska hända denna årstiden, kompressorn har skurit ihop!

Finns det renoveringssatser till dessa?
Passar någon annan kompressor från andra modeller än min?
Vågar man köpa en begagnad?

En ny kostar 4600:- på BMW och det är INGET alternativ!
Dessutom kostar ett torkfilter 1300:- och en fyllning på det så är man uppe i EJ ekonomskt försvarbara summor!

Alla tips och ideér mottages tacksamt!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Köp begagnad på skrot så har du ju åtminstone tre månaders "garanti", om ni inte kommit överens om annat...

Du har inte sett någon utbyteskompressor, någonstans?
Det skulle ju vara ett vettigt alternativ, men som du säger så sticker det iväg på de övriga kostnaderna också!

När jag köpte min bil så hade magnetinkopplingen till kompressorn brunnit, så jag försöker jaga tag på en ny. Du råkar inte sälja din..?
Fast jag vet ju inte om min AC också skurit ihop så att magnetinkopplingen brann...
Enligt en kontakt så ska det tydligen finnas fyra olika komressorer till E34.
Suck, urvalet sjunker!

Hmm... Jo. =/

Men kolla www.bildelsbasen.se!
Skitbra sida, liksom..!
Btw, har du ETK?
Vad är ditt VIN-nummer?
Jepp, jag har ETK.

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
4600:- låter ju billigt , skulle ja tagit direkt.

Sist jag kollade priset till en bmw540 1995 årsmodell , vilket var för några veckor sedan gav bmw mig priset 6900:- kronor.

ja trodde det var samma kompressorer till lilla och stora v8:an...

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Ok, kan ju vara så kanske. Min prislista är från 2002/08.

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag har föresten två stycken NYA kompressorer liggandes på pall passandes 540 1995 , köptes på två nya v8 motorer från fabriken men kompressorerna vart över då motorerna åkte direkt in i en banracingbil och kompressorerna inte behövdes , de är helt nya och aldrig använda.

vill ha halva nypriset. maila om du är intresserad . (3450:-)

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Jag ska absolut ha det i åtanke!
Har en begagnad på gång bara jag kommer åt att hitta något nummer på min. Inte helt lätt att se då den sitter minst sagt svåråtkommligt!
Känner bara att min AC har kostat mig åt helvete för mycket redan. På 2,5 år så har jag lagt 5500:- på den. :-(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.