|
|
|
|---|---|
|
hej alla bmw ägare hoppas att någon kan svara på min fråga ?? Jo det är så här att jag har problem med mina instrument i bilen. Temp mätaren står på rött och att hastighets och varvräknaren har sitt eget liv!! Är det någon som är lite jävlig på bmw och kan säga vad det är o vad det skulle kost så är jag tacksam Det är en E34 520 93:a | |
|
Tjena Zero! Jag vet inte exakt vad som kan vara felet men jag hade ett liknande fel på min bil där varvräknaren gick lite som den ville och ekonomimätaren stod helt still. Detta beror på att backup batteriern till serviceindikatorn är slut, ett vanligt fel på E34:or med ett par år på nacken. Nu är jag ju inte säker på att felet ligger just där men det kan vara någonstans att börja, kolla under Tips och Teknik/mekartips så finner du hur man byter dessa batterier. Hoppas det hjälper lite... Ha det bra... //Eson |
|
|
Tjena Zero! Jag vet inte exakt vad som kan vara felet men jag hade ett liknande fel på min bil där varvräknaren gick lite som den ville och ekonomimätaren stod helt still. Detta beror på att backup batteriern till serviceindikatorn är slut, ett vanligt fel på E34:or med ett par år på nacken. Nu är jag ju inte säker på att felet ligger just där men det kan vara någonstans att börja, kolla under Tips och Teknik/mekartips så finner du hur man byter dessa batterier. Hoppas det hjälper lite... Ha det bra... //Eson |
|
| Hade samma fel på min bil innan, köpte ett kretskort på skroten och felet var borta. Vet inte om den passar till din 520, annars har jag ett kretskort (tidigare suttit i en 535) att sälja om du är intresserad. Men kolla först om det inte är batterierna. | |
| Min tank och tempmätare svajade fram och tillbaka men det avhjäptes med att löda om alla (pust!!) lödpunkter på kretskortet. | |
|
jag lider av liknande problem och håller på att sammanställa ett mektips. kika in och se om detta hjälper er. Länk There could only be one... |
|
| Jag påstår nog att i en -93 sitter det inga batterier som blir dåliga. Nytt kretskort är lösningen, kostar ca 3000:-. Eventuellt behöver du ny eller omprogrammerad kodnyckel också. | |
| På din modell så sitter det kondensatorer istället för batterier, vet ej värdet på dessa men att byta ut kondesatorerna kostar inte många tior om amn kan göra jobbet själv. | |
| Jag tror att problemen försvinner om du byter kondensatorerna enligt tipset som Eson nämner. Gjorde det själv i somras och det funkar bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.