|
|
|
|---|---|
|
Hej! Åker till Tyskland på semester nästa vecka och ska då se om jag hittar någon bil. Jag ska isåfall köpa av handlare och göra en utlandsbetalning (överföring) från föreningssparbanken vilket ska ta 2-3 dagar för pengarna att komma till mottagaren. Har någon erfarenhet av detta, får man något kvitto av bilhandlaren på att man gjort en överföring och ska hämta bilen när pengarna kommit in på hans konto ett par dagar senare eller är det bara att hoppas han är ärlig? Det känns ju lite olustigt att föra över pengar och sen komma tillbaka efter ett par dar och hoppas man får bilen... | |
|
Hej! Jag överförde pengar ner till tyskland när jag var nere i Mars i år. Räknade med 2-3 dagar men överföringen gick visst på några timmar. Bad även banken att faxa över till bilfirman en bekräftelse på att pengarna gått så om du vill ha bilen direkt kanske det är att föredra, vet ej om firman släpper bilen ändå iofs men vet fall då man kunnat hämtat bilen efter detta. Men nu vill du åka och titta på en bil, överföra pengarna, fortsätta din semester och sedan åka och hämta bilen om jag förstått det rätt? Tycker inte att det ska vara några problem om du har och göra med Auktoriserade handlare men något kvitto vet jag inte om de skriver ut innan pengarna kommit in. Snarare ett intyg/skriftlig överenskommelse på detta självklart framför ett vittne. Nu beror ju allt på vart du köper bilen och förtroendet för firman/säljaren. Lycka till! Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.