AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
710

Hur tar man d bästa kortet?

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
När man snart kanske ska byta bil så borde d fint me nått minne av den gamla att ha på väggen eller nått. Nu e jag inte fotograf precis.. ni andra har nog mer koll. Hur lyckad man bäst med kortet? med ljuset? bakgrund? förgrund? o allt sånt? vinkel? nån som har lite mer koll... vore snällt om nån vill ge lite tips... mvh Daniel

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
Här finns en hel del tips! ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Finns förståss en miljon tips om hur man ska göra. Några enkla tips är väl ex.
1. Stativ!
2. Ta på kvällen/skymningen är skönast ljus då, när det fortfarande är ljust du ska inte behöva använda blixten. Ta inte mitt på dagen i sol, bilen kan se repig och dassig ut. Ta INTE i parkeringsgarage eller på Shell mitt i natten!!
3. Ha någon spännande bakgrund men inte för möljig så bilen försvinner, ett vacker hus kanske, en bro osv.
4. Gå nära använd inte zoomen ha hela bilen i bilden. Inga kort ifrån 7:e våningen ner på bilen.
5. Ta ur alla vinklar. När du säljer bilen så är man inte så intresserad av att se på 5 kort på en vinge eller på fronten. Tänk också på att ta många kort på inredningen. Hur en bil ser ut innuti säger mycket om det övriga skicket.

Finns nog en del som har mer tips här, men med de här kommer du långt!

Lycka till!

BTW - Vore roligt om någon riktigt fotograf ville skriva ett frilansarreportage om hur man tar kort på sin bil och slänga upp!
Länk
Kolla med 528Mora

/Udo Dirkelsniff
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Tack så mycket. Får se hur d blir =) ska nog få fram nått iaf =)

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.