|
|
|
|---|---|
| Funkar en gammal Navi CD från MK2 i en MK4 DVD Navi? får inte min GPS att funka alls med det, tar dom inte både CD & DVD? | |
|
Jodå, MK4 tar både CD och DVD men den kanske skadad och svårläst om den är så gammal. Är det en original CD eller kopia? /RS2 |
|
| En kopia, men den funkade bra i den gammla Mk2..inga repor eller skador..köpte jag grisen i säcken alltså???hmm det var därför den var så billig kanske???????????????? | |
|
Men den fungerar när du kopplat in den så att menyer mm kommer upp på LCD skärmen? Försök låna en annan CD och testa. /RS2 |
|
| Ja det går att ställa in adress och allt...men bilden står bara still..samma km avstånd och aldrig en rörlig GPS bild :-( | |
|
Så du får upp en kartbild ändå? Låter som om den inte är ansluten till GPS antennen eller inte får någon hastighets signal. Sök efter inlägg ifrån Hammar som gjort samma uppgradering på en E39 och hans erfarenheter. /RS2 |
|
|
Japp det får jag bild och allt men men det duger inte :-)...Nya Mk4 GPS antennen är väl integrerad i enheten ...medans Mk2 har den extern eller ngt?? Kan vara det då; vad ska man göra då? |
|
|
Nej du måste fortfarande ansluta en extern GPS antenn! /RS2 |
|
|
Hej Michel, När man uppdaterar från MkII till MkIII eller IV så är det GPS-mottagaren man slipper, inte antennen! Den antennsladd som i MkI och MkII går in i den separata GPS-mottagaren måste flyttas till motsvarande ingång på själva Navin, annars får du ingen kontakt med sateliterna, dvs precis det fel du beskriver! /Fenmerca |
|
| Ok tackar för svaren..grejen var att jag såg ingen sladd när jag drog ut gammla Mk2:an..så var mer exakt är den Gps mottageren & sladd placerad i hela röran därinne i skuffen :) vilken djungel :) | |
|
Vad tror ni om det här? Länk |
|
|
Ok Michel, så här ser det ut i E38, jag har för mig att det ser ut ungefär likadant i E39: När man tagit bort innerväggen vänster bak i skuffen så har du längst fram CD-växlaren (om du har sån), innanför den (ut mot bilsidan) sitter förstärkaren ( om du har Hifi eller Top-Hifi-system), innanför denna (längst ut mot bilsidan) sitter radiodelen. Om vi istället flyttar oss bakåt i bilen så sitter Video-modulen monterad där. På samma fästjärn, men på baksidan av detta (ut mot bilsidan) sitter GPS-mottagaren. Det är en rätt liten, guldfärgad burk med (om jag kommer ihåg rätt) 2 st kontakter, en tunn koax-kontakt som man lossar genom att dra den rakt ut, och en flerpolig kontakt som går till din gamla Navi. Det är kabeln med den lilla koax-kontakten som ska flyttas från GPS-mottagaren till navigatorn. Navin har en kontakt på baksidan för detta, går ej att ta fel. Återkom om du inte hittar. MVH Calle T |
|
|
Fenmerca, nej det ser inte riktigt ut så som du förklarar vad jag uppfattar... Jag har en blank stor slät plåt läda precis bakom cd-växlaren, med 2 st kontakter (en vit en blå)..samt 2st små svarta sladdar som har samma anslutning som kontakten bak på den tomma Mk4 Gps-ingången..men vet inte om det är ngn av dessa 2 kontakter som ska anslutas där??..Detta är videomodulen eller vad? |
|
|
Länk /RS2 |
|
| RS2 DET DÄR ÄR VAD JAG KALLAR HJÄLP :-) varför är den förkortat på den andra site där jag såg den? I den här länken/versionen ser man allt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.