AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
106.959

Vad styrt val av nickname?

Sida 9 av 13
Xy
252
Xyris
520i -93
Fick mitt av egen ordfantasi. Xyris låter bra och ser fint ut, samt att det är personligt och ingen annan använder det.

>>>Need for Acceleration>>>
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Peter Bengtsson blev pbengtss som användarnamn på skolan jag gick i Frankrike. Var där i 2,5 år så det blev inpräntat i fingrarna.
Visa användare
198
manowar
523i -97
Finns det någon bättre grupp än manowar.........???
Nä precis enkelt av den anledningen helt enkelt.

Ta er en titt: Länk
Sq
89
Sqrewdriver
730i -91
735i -92 (Reservdelsbil)
jag har ett ärr på min vänstra tumme efter att
typ sprättat den med en skruvmejsel i typ 1:a ring i
plugget... ja resten förstår ni nog..

*För att du älskar att köra*
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
På mitt förra jobb tryckte vi papper till Tullis Russell i Skottland och en av designerna hette cypher. X:et är bara ett tillägg...Detta var bara nåt jag tog på nån community som var hopplös att hitta ett ledigt namn, därför blev det detta som garanterat ingen annan har :)
Amethyst
Den första Bmw jag skulle kolla på hade Amethyst metallic lack tyckte det lät bra. Säljaren drog förståss lögner i telefon och bilen var sönder rostad! Har nu en bättre Bmw, Svart metallic ;)

BOOM BOOM BASS
Tja, brist på fantasi antar jag.
Daniel Wastesson, född 1977 = DanneW77

//Danne
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tänkte på AC-Schnitzer och tog bort AC, då blev det Schnitzer. Tyckte att det passade! Dock missbrukas det namnet väldigt mycket när fälgar ska säljas. De heter ju egentligen AC-Schnitzer fälgar och inte Schnitzer-fälgar.

//Schnitzer
Polaren hade varit i Thailand dagen innan jag reggade mig på detta forum. Han hade köpt en falsk Rolex-klocka i present till mig därifrån som jag fick. Det första ord som dök upp i huvudet i det ögonblick som jag skulle regga mig här på forumet och ange ett användarnamn/nick var just "Rolex".

Idag hade jag med säkerhet valt ett helt annat namn. Förmodligen "Mäts" eftersom jag kallas det av de allra flesta.
Har flera gånger varit sugen på o byta nick men eftersom det inte går, och enda sättet är o skaffa en helt ny användare (mycket bekymmer) så hoppar jag över det.

"Rolex" har ju ett rykte om sig att skriva lite halvt otrevliga och korrigerande men oerhört korrekta inlägg här på forumet och detta rykte vill man inte kasta bort..... ;-)
Schnitzer:
På tal om Schnitzer: En kompis annonserade sin BMW M-Roadster som hade AC-Schnitzer chassiesats. Han angav detta i annonsen (skrev typ: silvermet, AC-Schitzer chassie, elhissar osv) men Fyndbörsens redaktion "rättade" hans annons och skrev istället: silvermet, AC, Schnitzer-chassie, elhissar osv.
Saken var bara att bilen saknade AC/klima.....
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Rolex:

Ja, där ser man! De borde egentligen inte ändra något i annonserna som skickas in. Det kanske inte var så lätt för de att veta. De var nog inte så insatta :(

//Schnitzer
Scheckheft
Hej
Rolex: Kombinationen Rolex och "Inte lätt o vara ödmjuk när man alltid vet bäst" - börjar gilla det mer och mer :).
Någon i denna tråd frågade efter mitt "nick" Scheckheft (= servicebok). Uppriktigt sagt minns jag inte riktigt längre varför jag valde det. Tror nog att jag ville ha ett nick som var ovanligt men som ändå betydde något. Samtidigt skulle det finnas en anknytning till mitt tyska ursprung.

Mvh
Scheckheft

Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
BMW frälst på äldre dar och med viss anknytning till mitt riktiga namn.

Mvh
//Sibbe
Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag är ett Thåström fan och "Helt sonika" hette Thåström's band innan Ebba Grön. Men jag tyckte det funkade som Nick och har haft det ett par år på diverse sidor.
su
174
super-dan
116i - 06
Måste säga att minnet är lite suddigt, men jag har för mig att mitt kommer från en svunnen tid då vi var ett gäng grabbar som jobbade på ett känt telekomföretags centrallager. Vi hade ofta väldigt sjuka saker för oss och en dag bestämde jag mig för att tillverka en slängkappa av genomskinlig plast och springa omkring bland hyllorna och leka superhjälte. (Vad gör man inte för att lätta upp stämningen lite bland arbetskamraterna...) Observera att allt ovanstående tillhör det förflutna och att jag är en ny människa idag.

Förnamnet är alltså givet. Efternamnet översatt från finska till svenska blir "Ek".

Oj, det var bra länge sedan man hade tid att haka på någon tråd..... Hälsningar från en som gör sitt bästa för att ägarna ska förbli märkestrogna på dagtid. (Gissa var jag jobbar...)
Länge sen det skrevs på denna tråd.. men nu lägger jag till min historia..

När internet skulle utforskas i början så ville man ju helst inte skriva sitt namn så då försökte man komma på fyndiga men inte för töntiga nicknames. När jag vid något tillfälle inte kunde hitta på ngt så valde jag T för att bara skriva ngt. Varför T då? Jo, alltid när jag avslutade mina brev och senare även när mobilen blev så modern att man skrev på den, så avslutade jag alltid med T.. (istället för Tommy) Och om T varit upptaget så blir det tsomitore= T som i Tore

Ha en fin..

Tommy eller..

T
Wi
32
WildOne
320i 325 -88
Namnet WildOne kanske inte är så svårt att gissa vart det kommer ifrån.
Iggy Pop - Real Wild Child (wildone) är en låt som de flesta hört.

Namnet kommer alltså från denna låt.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Udo Dirkelsniff: Från Gary Busey's rollfigur i en av de sämre filmer jag sett ( "Under Siege" med Steven Segal). Nick'et är en kvarleva sedan nätverksspel under det tidiga 90-talet. Har nog funderat på att byta...... känns lite förlegat.
BMW entusiast sedan länge med kortare snedsteg i Opel-världen
Förnamnet är Hans. Resten går att läsa ut i profilen

Freude am fahren
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Alla andra idéer jag hade var redan upptagna. Till slut drog jag bara till med något.
Just på detta forum - bränslet som driver min bil fick bli nicket.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.