AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
106.958

Vad styrt val av nickname?

Sida 8 av 13
a9
51
a96larol
E34 525 tdsT -96
Som många andra f.d. studenter vid datavetenskapliga (och andra tekniska) lärosäten i Sverige, från slutet av 1980-talet och framåt, har jag låtit mitt ofantligt tråkiga och fantasilösa "student login id" leva kvar.

Jag vet att det är trist men det fungerar alltid - så här långt har jag inte stött på en enda ilsken JavaScript-baserad pop-up-ruta som förklarar att "login name does already exist" (eller motsvarande), när jag registrerar mig i databasbaserade system på Webben. :)

Återstår då att reogöra för namnsättningsalgoritmen, vilken också ger en förklaring till mitt riktiga namn:

"Lars Olofsson"

[index_letter]+[registration_year]+[2_first_of_first_name]+[3_first_of_last_name] = "a96larol", i mitt fall. :)

// Lars Olofsson

" Framdrivning och styrning kan inte åläggas samma hjulpar"
Fast enligt algoritmen borde du heta "a96laolo" eller?

Meningslöst inlägg, jag vet....

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
J.Dredd -> Judge Dredd. Mycket bra serie på sin tid. Valde det nicket när jag började spela Rise of the Triads för en herrans massa år sen. Sen har det följt med mig genom Quake och Quake 3 Rocket Arena, där jag fortfarande använder det.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
a9
51
a96larol
E34 525 tdsT -96
berg35:

Ja, det borde jag, om jag hade skrivit algoritmen korrekt. Stryk borde jag ha som gjorde fel. Om vi vänder på antalet tecken i "first name" respektive "last name" så blir det bättre.
:)
K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Kan ju inte peta ut mitt riktiga namn, då skulle ju halva jobbet se när man sitter å smurfar på arbetstid.

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
Johan_Sun
Eftersom jag heter Johan Sunesson tänkte jag ha Johan S som nick men det var upptaget. Så det fick bli Johan_Sun...inte speciellt fantasifullt, det medges...

Johan S.
K.N. Surfa på arbetstid?
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Efter den lilla roliga goblinserien i rollspelstidningen White Dwarf.
Betyder väl ungegfär följande:
"Unintelligible language, especially jargon or bureaucratese"..

Kan dock stavas på lite olika sätt.
Visa användare
46
commisar
316i -95 comp
735i -87

någon som spelar warhammer 40k?
isf vet ni vart mitt nick kommer i från!

mvh helhemlig!
Visa användare
46
commisar
316i -95 comp
735i -87

ursäkta men rollspelstidningen?
möjligen figurslagstidningen!

mvh skitnoga me inget liv :-)

man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
KRAFTWERK har jag valt, dels därför att jag sysslat med "maskin-musik" sedan 1983, och dels beroende på att en BMW är ett riktigt sådant. Är även barnsligt förtjust i gamla elekrtoniska musikinstrument, industrirobotar, vattenkylda datorer, mm...
HAHA!

Mvh
Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
inget fel på "nick-name" tycker jag, visst är det lite trevligare och personligare att ha sitt eget namn...men jag tror att många som har ett lite mer utländskt namn föredrar att ha ett "nick-name", kanske just för att många är lite oroliga över att folk inte kommer att ta en "på allvar". Hoppas att jag har fel...

Wladimir Jigaroff
Na
49
Nathi
BMW Alpina B10 3.5
en enkel fin förkorning på Natalie :)

Alpina b10 3,5 #491
kunde tagit "teemu for president"(selänne)om det inte va så långt o för det andra e han kass nu
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
valde madmax för filmen vid samma namn..där Mel Gibson i framtiden slåss för överlevnad och för det sista bränslet på jorden ..stämmer lite på vad som kan komma att hända...tänkte att utrusta mig med ett nice nick så länge..

behind a great man there is a great BMW
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Behövde ha ett alias när man förskönade betongmurarna med färg på 80talet.. sedan hade man vic64´n & då fick man oftast korta ner namnet till cOz på många av spelen, men med amigan, internet & på mina designjobb gick jag tillbaka till ursprunget CoSmoZ

Sen så gillar jag cosmos katten i Dr Snuggels.. en riktig skev serie nu när man tänker efter..

** Live fast, Die young **
Visa användare
66
magazinet
325 -94
Jag heter Björn. En polare började kalla mig björnes magasin.......ni fattar själv resten.
Visa användare
175
Nibban
Åpel kadett -79
En gammal klasskompis kallade mig för nibban,
på den vägen är de. Konstigt att jag valde just de som nick. De va bara han som kallade mig för de. Har hur många smeknamn som hellst. Kan va så att jag ville gömma mig lite bakom "nibban" för att inte så många skulle känna igen mig. Varför vet ja inte, men så är de.
Niklas är mitt riktiga namn, å m5 är min bil!

///M5-POWER

fa
22
faust
528-01 323-79
Jag hr sett många tyska filmer...
Kr
34
Krilleman
118d M-sport 2014
Fick mitt nick av mitt ex farsa, eftersom Krille så småningom blev en man. Har dock använt mig av d00chtj från högskoletidens mailadress också, men tar man bort d00 så blir det bara chtj, vilket en klasspolare naturligtvis blir ShitJay...och det gillade jag av någon anledning inte. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.