|
Sida 7 av 13
|
|
|---|---|
|
Inte särskilt komplicerat. Robert heter jag och dom som heter Robert brukar man kalla Robban. Sen så åker man såklart BMW och då blir det bmw-robban:D! _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
|
ser ut som en tråd har lyfts lite. mitt är för att jag skaffade mig just en sådan. min första som jag aldrig kommer att sälja. en del säger att man ska akta sig för det ordet men jag är beredd att stå för det. blir nog fler alpina´s när ekonomi´n tillåter:P Alpina Power! |
|
|
Mats Andersson är mitt riktiga namn. men jag har fått för mig att ett nickname inte ska vara sitt riktiga? rätta mig om jag har fel! Alpina Power! |
|
|
Har hetat bfg sedan gymnasiet... det är från Roald Dahl's Big Friendly Giant... /bfg |
|
Tux Thunderbird |
Har dyrkat pingviner sedan jag var 2 år och såg på barnprogram. Sedan när jag pluggade och körde mycket linux låg ju Tux nära till hands. Eftersom det inte är särskilt unikt så lade jag till Thunderbird (efter AMDs andra Athlon (tm) generation, inte f*rden fast iofs så var ju den döpt efter f*rden, men det skiter jag faktiskt i). Dessutom så är en ilsken pingvin en riktig åskfågel (ja skratta du, det gör du inte när 40 kg rasande fågel med stor näbb rusar mot dig). Med åren så har det blivit att när jag ska registrera ett nick så blir det ofta en variant på detta. Riktigt namn finns i profilen för den som vill veta. /Nördpingvin "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
kilroy |
Namnet kilroy berodde på att jag strax innan registreringen hade läst en tidningsartikel om namnet kilroy. Det har ju dykt upp lite här och var i världen...framförallt i texter som "kilroy was here" vilket skrivits på de mest osannolika platser.För övrigt är min mailadress också detsamma som mitt namn...adam_levinsky@hotmail.comDet låter som om jag vore polack men jag är faktiskt till hälften italienare och till hälften svensk, född i Sverige.Mvh kilroy |
|
Lite bidrag till onödigt vetande: Kilroy var en fartygsinspektör under WWII som satte sin signatur här och var på båtarna i de mest osannolika utrymmen osv vid sina kontroller på t.ex Libertybåtarna. Skrönorna har sen (som vanligt) utvecklats till att han var runt hela jorden och skrev, men det var nog mera soldaterna som klottrade "Kilroy was here". FP |
|
kilroy |
folke*Tack för infon...när jag läser din text så påminner jag mig att din info stämmer bra överens med artikeln i tidningen...Mvh kilroy |
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Jag tror jag läste det första gången i den utmärkta bokserien "Andra världskriget". Här är nåt från www: Under andra världskriget fanns det en varvsinspektör vid namn James J. Kilroy i Quincy, Massachusetts, som för att ange att han granskat och godkänt en produkt kritade dit "Kilroy was here". Dessa produkter dök sedan upp överallt på olika krigsskådeplatser, och soldater började kopiera den. Snart dök "Kilroy was here" upp överallt, och spreds bland civilbefolkningen. FP |
|
|
STAR TREK DET ÄR KULT!!!!!! Beam me up scotty!!! ay ay sire!! |
|
kilroy |
Udo*Tack för länken...!!Vilket suveränt nickname förresten...Udo Dirkelsniff...)) Du har rätt...det låter som en gammal tysk porrskådespelare...!!Mvh kilroy |
|
Topchop Äger en taksänkt 02a sen ca 15 år bak i tiden och blev kallad Topchop av någon. Den har vilat ett par tre år nu men kommer kanske ut igen nå'n gång. Mvh Peter Almgren |
|
|
ATCO som i mitt jobb... Air Traffic Controller... dvs Flygledare... ---- Min Bimmer: Länk |
|
Ug-Lee |
Ug-Lee = Mr Lee från Uganda |
| Bayerischemotor... Behöver jag säga mer:)? | |
|
Mitt namn kommer från morfar, han föddes i Amerika men både hans mor och far kom från Sverige. När han var 4 år gammal bestämde de sig för att flytta hem till vikingalandet igen. I Amerika var det tydligen ett inte helt ovanligt namn i slutet på 1800-talet (om man jämför med Sverige:) I skolan var det förstås Grodan Kermit för hela slanten. Som ni säkert förstått är Kermit mitt förnamn. Vh/Kermit. |
|
|
Jag köpte min första BMW 1602 ny 1975, den var pastellblå. Sedan dess har jag köpt en 735 och en 635 som båda är royalblue. När jag fyllde 50 hade jag alltså tre blå BMW, varför kompisarna diktade en visa med "barablåbmw" i texten. Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
Mitt kommer från mitt intresse för flyg (dvs innan jag blev BMW-biten). Lockheed Starliner (L1649), det vackraste propellerpassagerarplanet någonsin. Länk |
|
|
När jag skaffade spraymail någon gång på stenåldern ville jag ha något som har med mitt namn att göra, Jonas Berg, då det mesta var upptaget blev det det otroligt fantasifulla "berg35". Detta har jag använt på många olika forum men på de flesta ställen är det bytt till "Berg", men eftersom det inte går att byta nick på detta forum utan att tappa sin "historik" så får det hänga kvar. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.