AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
106.947

Vad styrt val av nickname?

Sida 6 av 13
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ska kanske också tillägga varför Stout hållt i sig än i dag. Och jag fann just ut ytterligare en sak med namnet.... Vad jag som 13 åring tyckte var fräckt var att bokstaven W på engelska uttalas doubleyou vilket får en helt ny innebörd med nicknamet Stout eftersom det ju är en doubleyou av mig själv alltå min alterego :-)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Enkelt.

Jag bor i Kävlinge och är en påg (även fast jag är en invandrare)

;)

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

Fick mitt smeknamn Dragolito (Dragan heter jag) av en tjej en mysig sommarkväll *hehe* sen dess har det hängt på i många år, även släkten kallar mig det :)

Mvh DRAGOLITO
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
azkikr = asskicker....
var önskedröms reg-plåten när jag hade min första M3 E30.... sen har det hängt med.

/Jonas
det var en turk i en förort till den lilla staden östersund som inte kunde uttala tobbe,utan fick det till chobbe hela tiden,sen började alla mina kompisar kalla mej för det =)
Fick smeknamnet "bones" på en språkresa till England. Var i mina yngre år lång och benig... :-)

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
D-diddy
D-diddy kommer såklart från P-diddy, men jag valde det efter att ha skojjat fram ett "coolt" nickname på fyllan under min tid på College i USA. det var så urbota töntigt att det måste bevaras tänkte jag. och nä, jag lyssnar inte på hip hop.
:D
David.

"The unattainable is invariably attractive"
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
ormen kommer från att mina vänner började kalla mig "ormen" efter att:

Jag o en polare åkte moped på högstadiet, mycket moppe, vi bodde på de. För att "vara tuffa" (nu kommer de som känner igen mig garva, men det bjuder jag på), kallades vi Snake & Paco, blev bara döpta till det -fråga mig inte av vem o hur, o den vägen är det. Sedan tycker mina vänner att det är roligt o kalla mig ormen...

Vissa tror på gud, andra på BMW...
Ett nickname enkom för att hedra en hjälte! Hockey och boston bruins är viktigt för mig och gamle cam hade allt en hjälte skall ha... En stjärna som vägrade ikläda sig den primadonnaroll som stjärnorna då skulle ha, istället rev han och slet och förstörde sin kropp för att hjälpa sina kamrater... Att han ändå hann med att göra fler poäng än de andra gör honom inte mindre!

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag valde mitt riktiga namn eftersom det är ärligare.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Läser man index på länken nedan så förstår man vad en HD91 är för något, får nog byta namn till "HJ91" i framtiden dock.

-M5 E34 Limousine register Länk
Ville egentligen ha mitt riktiga namn här, men det var upptaget. Förkortade "joholm" upptaget igen. Tog smekanmnet som min Engelske vän använder till mig, varför han kallar mig Yoko vet jag inte egentligen. Men engelsmän är ju inte riktigt logiska...
Varför skulle det vara oärligt att använda ett "nickname"?

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Ni hittar förklaringen här: Länk
st
351
stoffe69
328ci -00
Ja håller med dig Bones. Inte fan är det oärligt att ha ett nickname? Trams
Stoffe kallas jag.
Bara stoffe brukar vara upptagen.
69:an lite av en favorit. därav nicket=)
Visa användare
401
seastream
118d -08
Seastream -Sjöström :)

Seastreams Garage -no compromises

Länk
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
jag är förmodligen den enda som heter Fabian och kallas för Fabi (visserligen bara av farsan) och jag är väl den bästa i sverige utav de som kallas Fabi.

Då jag är den enda nominerade så det blir ju automatiskt en förstaplats, eller hur?!

därav Fabi nummer ett

MVH Fabian

*om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?*
Det sorgliga faktum att jag ingen BMW har.
Fredde, Fredrik osv. va ju självklart upptaget som vanligt ,så då la man till födelseåret efter.. det e ofta man funderar va de e för ålder på dom som skriver.. kan ju va lite kul o veta tycker jag då iaf =)
Visa användare
47
Sprängarn
525 Tdsa -93
Sprängarn började väl med att jag sprängde ett lastbilsdäck på jobbet.....sen var dom ju inte sena på att använda de....till saken hör att vi var 3 av 5 på jobbet som hette Tomas....

//Tomas H

Sprängarn vet nästan allt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.