AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
106.950

Vad styrt val av nickname?

Sida 5 av 13
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
300+ är lite anonymt egentligen, är väl kanske för att man känner som en nybörjare fortfarande trots att man kanske hjälpt ett par här. Brukar annars köra med BporcarO där versalerna står för mina initialer: B-O (Bert-Ola) och porcar(o) är efternamnet på min favvotrummis Jeff (TOTO). 300+ står väl för toppfart och hästantal när jag är klar....=)

MVH / Paul Bert-Ola "B-O" Kjellsson

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Min M3:a: Länk
Ett smeknamn på Jocke som jag fått...

tycker att det är relativt onödigt att döpa sig efter vilken bil man har, eftersom det skiftar relativt ofta.. och det inte går att ändra, så tog nåt neutralt.

/mvh jocke

En liten gudinna måste det väl få finnas bland alla "Forum Gudar" här!!! =) Är anonymt...men det börjar väl ändras på! ;)

/Anna
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
ChristianF:

Christian Flood... Det är jag det ;)

Mvh,
Christian
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag valde mitt namn för att jag har så kraftfullt midjemått...

Nä, skämt å sido. Jag tog ett töntigt namn för att understryka att jag ser på mig själv med glimten i ögat. När jag var ny här hade jag en 316 cpt och det där med power blev bara en kul grej. Dock fick jag en o annan kommentar med frågetecken kring namnet från grabar som trodde att jag på allvar såg mig själv som sådan :)

Mvh Kjell

Tidigare forumräv och dekaltrimmare - Nu svikit till förmån för TCS

S= Stefan
328= När jag gick med här så ade jag en E46 328i
R= Ragnarsson.

Där av S 328 R... jag heter Stefan Ragnarsson och jag hade en 328.

mr_smooth kan tyckas lite överspänt och dumdrygt, men om sanningen skall fram, har det att göra med en väldigt pinsam företeelse i min gröna ungdom på ett hotell där vederbörande höll på att orsaka omfattande vattenskador. Har kallats för Mr. Smooth av mina kompisar sedan den dagen... =)
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Tänkte först skriva "Grovt stickad tröja" (=olle) eller "Tröjan" men sen blev det bara "ollen". Har för mig att det inte funkade med bokstaven Ö. Jag heter alltså Olle.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag kom inte på nåt just då och sen tänkte jag ok BMW och en massa fel! Då får det bli Grodan.

------
Länk
Länk
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

BURT SOM BURT REYNOLDS...HÅR PÅ BRÖSTET ,SNABBA BILAR O EN BRUDMAGNET...HA HA HA HA
300+ : Skulle jag gå efter favvotrummis så skulle jag heta LphillipS (TOTO), Jeff var mkt bra...Simon är ruggigt bra.

Lättare att regga sig med LaZZe än med LaSSe som är hyfsat vanligt.

/ Lasse Sandell
Länk
Krickan4
Fick mitt när jag gick i tvåan av en klass kompis!
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Tog mitt namn dels från Långben, serien när han förvandlas till en galen man (?), varje gång han satte sig bakom ratten i sin bil och dels för att jag gillar att gasa. =)

Heter igentligen Martin.

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Egentligen ska det ju stå och inget annat. Jobbet tar kål på mig... =)

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>Lazze, hehe fick fundera på L:et där i början ett tag. Inte undra på att folk undrar vad mitt betyder hehe... Jo visst e Simon bra, ha träffat honom och sett honom live 11 ggr...
Men nu har min inställning till bilar och BMW ändrats lite, funderar på o byta till B-O (typ)...

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Började med Rammstein som ett skämt vid något tillfälle. Nu har jag det till allt som jag gör på nätet som inte kräver mitt riktiga namn. Praktiskt, för det är lätt att ta till sig. Sen gillar jag faktiskt Rammstein också.

___

En, men en BMW.
Vad många av vännerna kallar mig...

//Svebba
- Jag är schnell !
mad = vad jag är i skallen ;)
metzger = efter galen fmx-amerikan!
deejaywasp
commander_krill
jimbooo
Scheckheft
acey
Stout
Asken
ormen
quixotic2
goobledigook

och en massa andra "nick" skulle det vara kul:-) att få förklaringen till.

/Udo Dirkelsniff
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Okej Udo här kommer anledningen till att jag kallar mig Stout och den är inte kort :-)

Någon gång i början på 70-talet köpte jag mycket Bootlegs. Skivmärket "Trade Mark of Quality" hade en serietecknare som gjorde underbara illustrationer i banalt svart Länk på enkla insticksblad på LP-konvoluten .Tecknaren kallade sig W. (William) Stout.
När sedan 80-talet kom skaffade jag mig en Atari ST 1040 och satte upp en BBS (det vet väl alla vad det är förutom fälgar!) och eftersom jag var ett fönster mot det som ännu inte var allmänt kallat cyberspace i modemsammanhang och att jag hade en Atari ST så blev STout International BBS rätt gångbart. Att jag sedan på en pub i England råkade se ordet Stout på en ölpump gjorde bara saken bättre eftersom Stout Beer är något av det godaste man kan dricka. Så sedan 1991 då jag började med Internet har mitt nick konstant varit Stout. Med något enstaka undantag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.