AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
106.964

Vad styrt val av nickname?

Sida 3 av 13
Förlåt folke, men jag trodde att "folke" var ett nick för Folke... och grattis i förskott:-)

/Udo Dirkelsniff
Mitt kommer från min första surfbräda, en modell som alltså hette "UFO" från Surfpartner i Munka Ljungby, ungefär 1984.
Dessutom var det bra som nick när man behövde tre bokstäver för att skriva in sig på diverse dataspels highscore-listor under uppväxtens spelgalna dagar (typ spelhallar...)...

Men jag har ju dessutom mitt namn nederst här .

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Min fantasi är väl inte den bästa så det blev som det blev liksom...
Ni snackar fantasi här och det har då inte jag. Hade nick:et BMWM3Cab ett tag, bytte bil till en E46 M3 och då blev det inte roligare än CoolBlueM3Coupe.

Borde byta till ett nytt nick nu när jag inte ens har en BMW nuförtiden, kanske Dubbelhöfläktbubbla vore något. Dessutom får jag börja om från början med inläggsräkningen.

///Micke W
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Mitt nick kom till redan i första eller andra klass, så därför har det hängt med på alla forum man varit "aktiv" på.
Kanske lite fantasilöst, men jag bryr mig inte.
/Kidde
(som egentligen heter Kristofer och JA, jag stavar det med ett F)

BMW - the ultimate drug...
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej på er !!

Mitt "nick" är något man kallat mig för sedan moppe åldern..

Kommer inte riktigt ihåg hur det var men någon jag höll
på att skämta med på en fest sa till mig: Ge dig nu !!
och jag svarade: Ge mig ? då var det någon som tyckte att det lät
som ett bra smeknamn.. Heter ju egentligen Jimmy så polarna
började kalla mig Jemej..

Mvh Jimmy

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Hasso förkortning av Hans.Olov som är andra och tredje namn.
Mina portugisiska vänner på Madeira hade lite problem med Yngve :)) Så det är en av orsakerna till uppkomsten.
( tips ring inte dina portugisiska vänner när grekland gör 2-0 på straff JISSES vad det osade i luren :DDD)

///MVH Hasso
Länk
Hasso
Av egen erfarenhet vet jag att vänskap snabbt kan förbytas
till osämja om man dessutom råkar skoja till det lite för mycket
om någons favoritlag,speciellt i dom sydliga länderna där fotboll är större än religion.

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag använder det som jag kallas av mina vänner och släkt, hur det uppkom orkar jag inte ens förklara, men de senaste åren har jag varit Hubbe med de flesta, sen var det upptaget här och jag hade en 325:a så då la jag till de siffrorna. Hade även Hubbe328 ett tag när jag letade 328, men eftersom det blev en 325:a istället så bytte jag.

Ps. Även jag stavar Christofer med ett F och det är jättejobbigt, alla frågar och undrar och e-posten kommer inte rätt... får väl skylla på att begreppet IT och e-post inte fanns då de namngav mig... därav den dassiga IT-anpassningen.
Th
59
TheHenk
318i -04 (04.06.18)
TheHenk är engelska för Henkan tänkte jag...

En gång BMW - Alltid BMW - Nu endast 2 dagar kvar till ny BMW
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Hubbe
När jag ringer till mina kunder/leverantörer så brukar jag inte ens säga mitt efternamn. Det är liksom inte värt det. När dom frågar efter mailadressen så bokstaverar jag direkt :)

MVH
Marin
Jag tycker det blir mer personligt om man skriver ut sitt riktiga amn. Samt att graden av seriositet ökar i ens inlägg tror jag.

Sen är jag så fantasilös så det passar mig ;)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Ett udda efternamn går att vrida på alla sätt o vis - mitt (Frisk) har varit 100 varianter av Fisk, Fisken, Firren mm, och jag kör numera med Firren där det går. Ang seriositet håller jag till viss del med hr Ovenholm här ovan; fullt namn som t ex rejsa.nu kör med håller forumet fritt från värsta pajkastartrådarna (även om sådana kan vara lite småfestliga ibland)

mvh
Anders

PCS #8050
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Mina föräldrar styrde mitt val av nick :)

Min: Länk

Erik**

///Tänk först, meka sen...
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
ALF
Bodde på student hem och fick en stor jäkla A.L.F planch uppklistrad på dörren en natt i fyllan. "Ni vet utomjodningen" Sedan dess har jag alltid kallats Alf

SIL
Ett gammalt nick sedan kåtisåldern på irc.

VON
En kväll på krogen lyckades jag reta upp min vän som är väldigt vänsterpartist till den mildaste grad att han slängde stolar på gästerna så han åkte ut. Detta endast genom att prata förnuft med stackarn. Efter kvällens lyckade omskolning av min vän tyckte jag att jag kunde titulera mig VON. Vi är forfarande polare, och han kör nu också en BMW.

Mvh
Kristian
Hasso: För att förvirra fienden då, typ hammare mindre kul med grbrgrn färg? Hette inte du Kurt-Allan också:)

FP
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Magnus M blev det pga att det redan fanns en Magnus på bimmer.org (nuvarande roadfly). Så började man hänga här och det fick följa med.
Får också alltid bokstavera mitt efternamn.... har man tur så skrattar inte folk och säger "kan man heta det?".

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
"MrMarsupilami" är ju, som de flesta säkert förstår, inspirerat av den kända seriefiguren Marsupilami. För de som inte vet så ser han ut så här: Länk

Jag har alltid varit fascinerad av detta "djur" och tycker att vi delar en del egenskaper (lika galna båda två.). Har t o m en 1,5 meter hög Marsupilami med en svans på fem meter...

Egentligen förespråkar jag Kalles, Olofs, Antons m fl filosofi att det ärligaste och bästa är att använda sitt vanliga namn. Det ger ett mer personligt och ärligt intryck och tar bort lite av den distans som finns i diskussioner på internet. Man tänker sig nog för en gång extra innan man skriver när man vet att ens eget namn är synligt.

Jag har än så länge inte velat byta nick (då är jag ju inte med i 1000-klubben längre) och nöjer mig med att ha mitt namn i signaturen.

Jens
Valde detta Användarnamn för att jag ville ha det.

Bara därför,,

Mvh..
Micke Skiöld
Länk
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Min bilverkstad (företaget) heter likadant som mitt användarnamn.

Ett lands välstånd mäts i BMW per capita
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.