AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
106.952

Vad styrt val av nickname?

Sida 2 av 13
Mitt kommer från fysikens värld... =)
W=cmdT för dem som "kan"...
Och då hade jag index a för Al en gång, och då blev det ju liksom camata. =)
Nu skall väl både mitt nick och mitt namn synas.

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Y4
97
Y4C0B
325i -90
Hmmm ... Nån som kan tyda mitt mellannamn? Y4C0B=Jacob :)
Spelar man Quake,Q III och CS så måste men ha ett bra namn som inte låter fjantigt :)
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Det är väl tämligen uppenbart? :) Fd. BMW-ägare som nu trivs gott i en Audi, kan inte bli annat än Hangaround här :)

Sex på alla fyra, roligast så!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Några polare o jag döpte om oss till grymma grekiska namn.
Jag blev Stavros....
E38 är den snyggaste 7-serien, och B12 den ultimata E38an, fantasilöst till tusen, men har man en drömbil så har man :)

/E38B12 (som egentligen heter Victor)
Satt och tittade på CD-asken till VNV Nation - Empires, och då slog det mig hur passande det namnet var för en M3 dyrkare :)
M-pire ska givetvis uttalas på engelska.

/Erik
Kalle, ditt gamla nick "nofx16" har jag verkligen försökt förstå hur det ska uttalas, men det jan jag sluta med nu, tack!
:)

/Erik
Micke: Det är väl ett "riktigt smeknamn"?
Ett "nickname" speglar väl ofta en egenskap eller ett intresse hos användaren och kan på det viset vara intressantare än ett namn som inte säger någonting om bäraren...
Min uppfattning är klar, forumdeltagare bör dömas efter relevansen och kunnandet i inläggen och inte efter namnet.

/Udo Dirkelsniff
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har alltid använt mitt riktiga namn på alla forum som jag har varit aktiv på.
Tycker att det är barnsligt fjantigt att använda hittpånamn.
Men verkliga smeknamn (Asken, Hasso m.fl) är OK.

Mvh
Marin
Jag hade tidigare nickname "ant" här på forumet.

Men istället för att behöva berätta dels vad jag heter och vad jag kallarm ig på forumet och varför jag kallar mig så så bytte jag nickname till Anton Lilllsund. Det är alltså så jag heter.

ant, kommer från min tid som aktiv QW-spelare (Quake) då jag spelade i en klan så valde jag ett namn som var kort och med viss anknytning till mitt riktiga namn.

Sen tycker faktiskt jag att ett inlägg om det påstår något som kanske inte är självklart får mer trovärdighet om det är signerat med tex Henrik Oskarsson istället för "stum_pedal13", om ni förstår vad jag menar.

Att komplettera med sitt riktiga namn i singaturen är en bra sak som gör det hela lite roligare och kanske lite lättare att komma ihåg om man skulle träffas på en BMW-träff tex.

/Anton
Deliq
Dennis Liljeqvist tog för mycket plats och för lång tid att skriva när jag gick i skolan, så jag skrev helt enkelt ihop det.
=> DeLiq

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
pob
Mitt är inte så svårt, pob= Pontus Olof Bergström
så är det! :)

Kärleken - Länk
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Har inte brytt mig om att byta 'nick' även om det ser konstigt ut med tanke på nuvarande bil.

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

erito = ERIksson TOmas , logiskt, kort och lättskrivet :)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Min presoliga nr skylt fick även hänga med in på forumet.

Mvh BJÖRN
No body realy dies.....

Wendtan fick jag heta i Lumpen där jag körde Stridsvagn 122 i Porsche Miljö :) Länk

Jag tycker de inte är särskilt avikande från mitt efternamn och därmed har jag inte orkat ändra till mitt hela utskrivna namn som tex Kalle gjort.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
När jag försökte att skapa en hotmailadress en gång i tiden så blev det så krångligt med mitt namn eftersom alla varianter redan var upptagna. Sigdarve är fastighetsbeteckningen på min sommarstuga på Gotland, och min e-postadress har jag haft sedan 1994!
/Anders H
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Well, efter ett antal år på KTH förtränger man sitt eget namn, kvar blir: b97_knl - Bergs 1997 KazjdaN MikaeL :)
P.S. 5-0 TILL OSS !!!!!!!!!!!!

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Mr Dirkelschniff: Vadå nick, man kan heta folke, jag råkar göra det.Namnsdag om en månad..)

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.