|
|
|
|---|---|
|
Det är dags att byta motorolja på min 525-91 (M50-motor) och jag har ett par frågor: 1) Är oljepluggen dold bakom någon slags täckbricka? Ser i varje fall ut som så på mitt oljetråg, att det sitter en liten bricka fastsatt med tre små bultar/skruvar. 2) Vad är det för nyckel som krävs, ringnyckel eller sexkantsnyckel och vad har nyckeln för storlek? 3) Vilket åtdragningsmoment är det på oljepluggen? Mvh Jögge | |
|
Ringnyckel- Eller sexkant?? Vad är skillnaden?? En Bra ringnyckel ÄR sexkant.... Och- nej, "pluggen" syns tydligt.. Storleken kommer jag inte ihåg- men tippar 19 mm. Vad kommer det sig att ni inte Kollar bättre själva Innan ni frågar? Inget personligt- men oftast är frågorna ställda Innan Något alls är kollat.... I Ditt fall har du ju iallafall försökt, men ofta är inte ens Detta gjort... varför?? Ursäkta igen: Jugge38, inte personligt menat. Men ändå... alfatok.... |
|
|
Sitter på höger sida av tråget längst ned nyckel 17. Det du ser sitter under och är oljenivågivaren. mvh BLJ |
|
|
alfatok: Jag kollade lite i all hast idag bara när jag bytte casterstag och främre länkarm, men tänkte att det står väl mer specifikationer i Haynes bok som jag har hemma, men hittade inget där om M50-motorn. Sökte även här på forumet innan jag ställde min fråga, men hittade inga svar på mina frågor där heller... Så nog har jag försökt lite i alla fall innan jag ställde mina frågor... Ibland så finns det ju folk som vet ganska mycket och som dessutom är hjälpsamma och trevliga...... Mvh Jögge |
|
|
bengt: Tack för hjälpen, nu vet jag... :-) Mvh Jögge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.