|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem här som jag undrar lite om. När jag kört min bil (325:a....89) till arbetstemp. så börjar ju fläkten låta som en volvo 240 och det är ju tydligen normalt har jag sett här på forumet. Det är bara det att jag tycker att bilen tappar ork och hästkrafter när man kommit upp till arb. temp. och så ska det väl ändå inte vara? När man startar bilen kall så går den som ett skott, har ju nu inte varvat ihjäl den när den är kall av normala skäl =) men man märker att det är ett helt annat "bett" i motorn och den svarar mycket fortare på gaspådrag och känns betydligt piggare även fast man smygkör lite bara.Tänkte först att det bara var inbillning men det är verkligen så att den tappar hästkrafter när den blivit varm, skumt men sant! Är det nån som har nån ide´ vad detta kan vara och är det nån annan som haft liknande problem? Mvh Oskar | |
| ingen som vart med om detta problemet? | |
|
Du har inte öppet luftfilter till motorn? Mvh |
|
| Har känt av samma sak. jag har uppet filter i min bil. | |
| Har känt av samma sak. jag har öppet filter i min bil. | |
| nä det är ju det jag inte har, har hört att folk som har det kan ha samma problem som jag | |
| ska prova och byta filtret iaf och se om det blir nån skillnad, tror ifos inte det då jag kollade det för ett tag sen och det såg helt ok ut | |
| kan ett gammalt filter (har nog inte bytt det på ca 2år) som ser helt ok ut göra så att bilen går sämre när den blir varm?? | |
|
varför inte bara byta filter... kostar väl en tjuga lr nåt. /mvh jocke |
|
| jo ska göra det imorgon och se om det blir nån skillnad | |
|
nu är problemet med effekt förlust vid arbetstemperatur löst iaf =) Har haft lös spridarna idag och lämnade in dom för rengöring (ang. ett annat tomgångsproblem) och dom var iofs helt ok men dom blev tydligen lite bättre efter rengöring, passade oxå på att byta luftfilter, det var rätt smutsigt när man kollade närmare =) Nu går bilen skitbra även när den är varm!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.