|
|
|
|---|---|
|
håller på att fixa AC:n på min 735. jag har bytt kondensor och torkfilter, när jag sen provtryckte den så pös det inne i kupén. alltså måste det vara förångaren eller anslutningen till den som läcker. jag skruvade ut hela mittkonsolen med stereo och klimatkontroll och försökte komma åt förångaren, men lyckades inte. är det någon som har gjort detta som vet hur man gör? eller är det bara att ge upp? det verkar som att man måste lyfta ut hela intrumentbrädan för att komma till.... www.moffa.nu | |
|
Du kanske kan hitta lite hjälp på denna sidan: Länk , speciellt här Länk och här Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tack för det....känns som man kan leva utan ac när man ser hur mycket som ska plockas ner.. www.moffa.nu |
|
Franka2 |
Det kanske inte behöver vara så avancerat, min läckte mellan expantionsventil och förångare, 4 st nya o-ringar krävdes. De delar som behöver plockas bort är i stort sett samma som när kupefiltret byts. Ventilen kan dock vara lite knölig att få bort och tillbaka. Franka |
|
okej, det låter bra! var sitter kupéfiltret? tar man det från motorrummet eller? www.moffa.nu |
|
Franka2 |
Sök på microfilter-fläktar, där finns 2bra länkar. Ventilen sitter till "vänster" om fitret, under ett svart plastlock som hålls på plats av 7 st. torxskruvar. Franka |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.