|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Är det samma styrväxel på båda bilarna? Är det någon som vet? Jag är lite osäker eftersom jag har hört att M3 har kortare rattutslag. Jag skulle vara jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta. | |
|
Tjena! Här har du förmodligen svaren på dina frågor! :) Länk Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Hej, tack men där jämför dom M3 e-30 mot M3 e-36. Jag undrar om styrväxeln från en e-36 (328) passar en E-36 M3? Samma kaross alltså? Det är nämligen så att min styrväxel på M3:an är sönder och jag har hittat en BMW 328 på skroten. 328:har endast 7000Mil så det skulle vara fint ifall den passa på min M3. Jag har ingen lust att köpa en ny för 7000kr. |
|
| Är det ingen som vet? | |
|
Hoppsan.... Jag läste lite fel där. Jag gjorde en snabb koll på ETK:n. Där var det iaf. ett annat artnr. på M3 styrväxeln. Men det säger inte så mycket igentligen. Det räcker nästan med att bom har bytt en skruv någonstans på den så byter dom nunner. Men det som är intressant är ju om det är samma antal rattvarv på M3 som 328. Det är väl bara att gämföra.... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
m3 har 3,25 rattvarv medans 325 har 3,50 i rattvarv, vet inte vad 328 har men gå ut och kolla så vet du ju=) bilen: Länk |
|
|
fan va dum ja e... fick för mej att du hade en 328 å ville ha m3.... e lite trött:) bilen: Länk |
|
| Växlarna passar rakt av på båda bilarna om man vill byta. | |
| alle e36 (316-m3 3,2 + m-roadster og m-coupe) har samme styrväxel untatt m3 3,0. Alle z3 utan M har en egen styrväxel med 3 rattvarv. Skulle likt å vite cm per runde på rattet på de forskjellige. | |
|
Det enda som verkar skilja är utväxlingen... MvH Rosen // Rosen |
|
| utvekslingen i forhold til grader på hjulet har de justert med å bruke forskjellige spindler, så det er ikke sikkert en tannstang med færre rattvarv gir raskere styrerespons.. | |
|
Dags att väcka en gammal tråd till liv. :) Min styrväxel på GTn sprutar olja så den har sett sina bästa dar... :( Som jag tolkar det så passar alla E36 modellers styrväxlar utom just på M3 3,0 Varför inte den? Hur är det med GTmodellen den är ju också en 3,0a. Har jag tolkat detta rätt? Letar begagnat nu och har hittat både till en M3-94 och en 3,2a. /Jonas |
|
| Alla passar rent mekaniskt, men M3 3.0 har annan utväxling. | |
|
Tack då vet jag. :) /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.