|
|
|
|---|---|
stefannorr |
Eftersom de ideligen dyker upp nya användare på detta forum som kör e-39 så tänkte ja starta en tråd om problemfria e-39 modell 520-523-528 96 och framåt,de man läser här är ju problem hit och dit. Har nu ägt min 523-96 i 9 månader och kostnaden hade varit noll om jag inte varit pedant och bytt sådant som ej var akut eller nödvänigt. Oljebyte automtlådan(longlife) motoroljebyte vattenpump+termostat+termostathus 2 glödlampor,fick dom gratis Har kört hela 400 mil på 9 månader så kanske kostnaden ligger där i? Bilen har nu rullat 8930 mil med full dok o service sv såld i Luleå. Vore kul höra om andra problemfria bilar,jag vet att hon som hade bilen innan mig köpte den vid 6300 mil cirka o körde i två år problemfritt,fördelen här uppe är väl att vi slipper saltet. |
|
En termostat är vad jag mekat dit, och en ABS-givare (garanti), annars problemfritt under 3 år. FP |
|
|
Detta är vad som har gått sönder under dom 10 månaderna jag har haft bilen Självklart tillkommer det lite service/däck och lite annat godis, men nedantående saker är vad som faktiskt har gått sönder. Jag köpte bilen när den hade gått ~12600mil, den har nu gått ~14500mil. En kabelsats till nivåregleringen bak (~500:- , förmodligen var den defekt redan när jag köpte bilen) Kopplingen (2000:- ex jobb, förra ägaren hade en ogynsamm körstil ? ) En glödlampa till ena bromsljuset (14:-) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
kört 523:an 2000 mil nu totalt 9600 mil bytt 2 lampor 20 kr olja + originalfilter 886 kr fläkt som styr kupevärmen 150 kr Utfört allt jobb själv. Håkan |
|
|
tsaros bytte du koppling på verkstad? Vad kostade det isåfall? Koppling till min kostar 3500.- men jag skulle gissa att jobbet går på mer. Kanske går att göra själv? MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
Jonas: Min mekaniker bytte den, jag vet faktiskt inte vad det kostade, jag gjorde en del annat med i sammband med bytet. Jag kikade lite när han bytte den, det är inget jag hade gjort själv i varje fall. Låda och grejer ska ner, det är inte min grej :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Detta är vad som är gjort på min bil under de snart fem åren jag ägt den.Förutom service. Koppling och dörrlister bytta på garanti -99 knappsatsen till kliman efter det att en knapp sprack-99 stötdämpare fram gick sönder efter en kall period i norrland-02 Batteri bytt-03 Remmar bytt-03 Regnsensorn har gått sönder men jag ids inte byta ruta bara för det. Bilen är en523i -98 som har rullat 9700mil köpte den i oktober -99 då hade den rullat 4500mil Bilen går som en klocka och har faktiskt lite nybils känsla kvar =) MVH Zimba |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.