AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.395

BMW 325 e36 vs Nissan 200sx s13

Du som har erfarenheter bör skriva. Du är säljare och ska övertyga din köpare varför den ena bilen är bättre än den andra. Allt ska med.. prestanda, egenskaper, komfort, kvalité och pris m.m.

Kom igen och övertyga..
Länk info om Nissan 200sx.

Prestanda ca: 7,5sek på Nissan (Toppfart 220)
7,9sek på BMW (Toppfart 233)

Jag hade aldrig valt en 200sx S13 före en 325:a.
Skulle jag välja bort min 325:a så hade det varit mot en
200SX S14 isånna fall.

MVH jimmy
CIP
Om kvalitén och prestandan prioriteras så går nissan bort, så är det.
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Har inte det här disskuterats ganska flitigt redan ?

Aja,, har en kompis me 200, och kan ju säga att kvaliten inte ens spelar i samma klass. Som att jämföra en moppe och en r1
Inte att förglömma är att det är snudd på fysiskt omöjligt att vara över 1,30 lång i baksätet på en 200 Sx.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Stybbe; jämför du bil med din polare vems bil som é bäst eller...

//Henrik BMWCS #05196

Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Fördelen med en 200sx s13 är ju att den är rätt lättrimmad, ifall den inte drar en 325 original så behöver man inte göra mycket med den för att den ska piska en 325a... Hur den är när det svänger vet jag iofs inte.

Var själv intresserad av en 200sx s13 när jag köpte min bil men efter en provtur valde jag bort den. Tycker att BMWn vinner på absolut varenda punkt, förutom just trimningen och att en 200sx e lite billigare i inköp..
Constrictor:

Nej, jag jämför inte, med tanke på att jag inte har någon av dessa bilar. Undrade med tanke på att jag var sugen på någon av dessa bilar, ville därför veta vad ni andra tyckte här på forumet. Har postat samma fråga i 200sx.nu forumet och ser vad dom tycker. Jag vet ju att nissan är mycket roligare att trimma och det är trevligare att se resultat efter bara lagt ut ett par tusen på tuning.... men sedan är det mer komfort och mer bil av e36...

så ursäkta om detta inlägg störde dig!

Ni andra får fortsätta skriva era utlåtanden om ni vill..
Som sagt, köp 200-an om du ska trimma. Dom kan gå ruskigt bra med mindre mods.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Motorn håller av vad jag hört/läst/sett bättre i en 325:a och
325 är mer bil i mitt tycke.
Skönare ljud ur 6 cyl också ;)
Nissans motorer är väldigt potent och håller hög klass.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Polarens 200sx har han renoverat och trimmat under vinter, går riiiiitigt bra med egentligen billiga mått mätt, iaf jämnfört med att trimma en 325a.. det skiljer rätt mkt faktiskt, även original så har nog inte en original 325a en chans... och som nån sa, chip för 1000:- så åker dom juh ifrån en lite trimmad 325a ochså.. så om du är ute efter bus, snabb bil för billiga medel, men som du ändå slipper skämmas för när du står still så välj 200an men om du vill ha en bil med hyfsad prestanda, bra kvalitet, och ett överlägset stilrent utseende jämnfört med 200sxen (inte sportigare dock..) så ta E36an.. hade inte alls haft nåt emot en riktigt fin s13, men som nån sa, ska jag byta bort min E36a mot en nissan, blir det nog en 200sx.. fast en S14.

/mvh jocke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.