|
|
|
|---|---|
|
Har köpt nya glas till bilen nu då dom gamla inte var direkt vackra. Hur får jag bort dom gamla glasen igentligen? vill inte förstöra nåt ju. Hittar inget på mektips heller nåt sånt tyvärr. Mvh Rasmus | |
|
Lossa själva instasten. Den sitter fast med 4 st skruvar. Tag loss alla kontakter till lampor. Sedan drar du ut instasten med "grillsidan" först, tror jag det var... Glasen sitter fast med clips, tag loss och tryck dit det nya glaset och montera igen. På tal om glas... Jag har fått fuktproblem sedan jag bytte täckglaset på höger sida, detta har uppenbarat sig på senare tid, alltså att det är som en dimma innanför glaset, hur få bukt med? |
|
|
Det stämmer att man ska dra ut "grillsidan" först, eftersom det sitter en plastbit i bilens färg på undersidan av insatsen(glöm inte den!) som ska hakas fast när satsen sätts in. Jag har oxå haft problem med fukt och t.o.m. damm efter att jag har monterat egna Angel eyes. Ett tips är att täta med silikon när man klipsar tillbaka glaset . BMW 4ever Bilen:Länk |
|
|
Lyckades byta ganska enkelt sen. Hittade på bmwtips.com vart dom två andra skruvarna satt, var det som jag inte gjorde först, men sen var det inga problem att fixa resten. Har haft lite fukt i en utav mina med, men jag vet inte om det bara var efter fönstrputsen jag tvättade dom med först, så jag kan inte säga vilket. sharifhan: hur ser det ut med dom egna angle eyes du har gjort? köpte du dom heller hur gjorde du? är lite sugen på det med, inte äkta vara men vem ser skilnaden förutom en bmw fanstast på kvällen? =) Mvh Rasmus |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bilprovningen kanske :)) Enda godkända angel eyes är Hella original till E39 enligt Jeppe har jag för mig han påpekade vid nått tillfälle. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: tänkt om man har kvar det gamla parkeringsljuset och fejk angel eyes, och så en liten brytare som man kan ändra vilket man vill ha, då kan väl inte bilprovningen säga nåt? heller det kan dom väl säkert =) ville ha orginal men det blev för dyrt, köpt en splirrans ny startmotor och luftmasse mätare istället ju ;) Mvh Rasmus |
|
|
Du kan se mina hemmagjodra Angel eyes på min länk, sida 3...Tyvärr så ser inte mina Angel eyes inte lika bra ut som original, men då har jag fixat dem nästan 10ggr billigare i alla fall! Jag beställde superstarka dioder från Oatley Electronics i Australien(det finns 100 trådar om detta) och stoppade de in i annars kassa ringar från Dan Mobility med bef. motstånd och allt. Det enda misstaget var att jag ville så gärna ha blåa dioder, men de lyser ju vitt och syns knappt i dagsljus, men på kvällar o nätter är det helt OK, om inte Xenon tog över så mkt. De original lyser ju gult + drivs med glödlampor, därför är det omöjligt att få till samma effekt. Men välj dioder med gult ljus så blir det säkert bra! BMW 4ever Länk |
|
|
sharifhan: Har kollat lite nu, hittade till slut dom biliga angle eysen? på dan mobility´s extremt dåligt sida. Är det allså två diodier per ring heller? har kollat lite på oatley,s sida med, men jag vet inte vilka dioder det är jag ska beställa isåfall om jag ska köpa några, tänkte om du kunde hjälpa mej lite med det isåfall, hittade dock endas en sort som var gul och dom hete sharp brand, inte super brighet led... vore tacksam ifall du kunde hjälpa mej. Mvh Rasmus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.